TheJaff
Aktiv medlem
Jag har läst (både är på FS och på internationella siter) att det väldigt prisvärda (ca 2700kr) objektivet Sigma 18-125mm har vissa problem med fokuseringen (back-focus) på Canon EOS 300D/350D/(20D?). Jag kommer antagligen att köpa en 350D om ett par månader och funderar på att skippa kitobjektivet för att gå på tex det här objektivet, eller möjligtvis Sigmas nya 18-200mm (Tamrons kommande 18-200 kommer att hamna runt 5000kr vilket är för mycket för min del så förhoppningsvis blir Sigmat lite billigare om det ska finnas kvar i åtanke).
Nu efterfrågar jag åsikter/erfarenheter av detta objektiv (Sigma 18-125) tillsammans med en 300D. Skärpa är viktigt för mig, och jag kommer antagligen använda det mest i det vida området. Jag vill inte hålla på och zooma en massa manuellt för att få perfekt skärpa, det kommer att reta mig i längden. Jag VILL gilla det här objektivet för det verkar vara ett riktigt bra allround-objektiv.
Nu efterfrågar jag åsikter/erfarenheter av detta objektiv (Sigma 18-125) tillsammans med en 300D. Skärpa är viktigt för mig, och jag kommer antagligen använda det mest i det vida området. Jag vill inte hålla på och zooma en massa manuellt för att få perfekt skärpa, det kommer att reta mig i längden. Jag VILL gilla det här objektivet för det verkar vara ett riktigt bra allround-objektiv.