Annons

Flytta bild när man förstorat och magic wand?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marsman

Avslutat medlemskap
Hej!

Är lite rookie när det kommer till bildbehandling och allt detta så ha förståelse för min dumhet ;)

Jag har några foton där jag vill markera ett område för vidare behandling och till detta ändamål har jag funnit "magnetic lasso tool" funktionen i Photoshop suverän, men.

För att kunna markera mer exakt där jag vill så förstorar jag den del i bilden där jag vill att markeringen ska gå och börjar sedan använda "magnetic lasso tool". När jag kommit en bit på vägen märker jag att jag måste flytta hela bilden, eller den del som är förstorad för att kunna markera resten av området eftersom det inte är synligt. Men om jag flyttar musen till rullningslisten vid sidan/under av bilden så markerar jag överallt dit jag för musen och det vill jag inte.

Jag hittar inte någonstans lösning till detta problem.

Hur kan jag flytta förstorad del av en bild i photoshop utan att använda musen samtidigt när man använder "magnetic lasso tool" för att markera ett område?

Hoppas ni förstår, vet inte alla riktiga benämningar på allt hoppas det är förståeligt.

Tack på förhand
Sebastian
 
Om Du håller nere mellanslagstangenten så byter Du (tillfälligt) till hand och flytta till önskat läge. När Du sedan släpper mellanslagstangenter återgår Du till magnetlassot.
 
Senast ändrad:
När du använder någon form av merkeringsverktyg (lasso, magnetlasso m.m) är det lätt hänt att man slinter och markeringen sluter sig. Om man gör en del av markeringen och sedan använder "snabbmask" -se bild, kan du bygga på och dra ifrån masken bit för bit. När du är i snabbmaskläge visas det markerade med röd färg (vanligtvis). Gör en ny markering och lägg till eller dra ifrån genom att trycka <— backsteg eller ctrl + backsteg
 

Bilagor

  • Bild 4.jpg
    Bild 4.jpg
    83.3 KB · Visningar: 204
Senast ändrad:
Som jag ser det är det väl så enkelt att använda funktionen utöka/minska mask (menyknapp). Gäller både PS som PSE
 

Bilagor

  • Lasso.jpg
    Lasso.jpg
    5.2 KB · Visningar: 210
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.