Annons

Flytt av Photoshop cs6

Produkter
(logga in för att koppla)

Anki_P

Medlem
Min gamla dator har givit upp och jag ska flytta över Photoshop cs6 till min nya. För att det ska bli rätt så skulle jag gärna vilja att någon som vet förklarar för mig hur jag ska göra, det är ju lite noga med licenser har jag förstått. Jag har haft cs4 och cs6 är en uppgradering, jag har båda programmen i kartong.

Min gamla dator har givit upp och jag ska flytta över Photoshop cs6 till min nya. För att det ska bli rätt så skulle jag gärna vilja att någon som vet förklarar för mig hur jag ska göra, det är ju lite noga med licenser har jag förstått. Jag har haft cs4 och cs6 är en uppgradering, jag har båda programmen i kartong.

Normalt avaktiverar du programmet först, titta i rullgardinsmenyn under hjälp, där finns en knapp som heter avaktivera/deaktivate, och installerar sedan om programmet på din nya dator.
Om den gamla gett upp så att du inte kan avakrtivera så ringer du Adobe svenska AB 0858536692 (tror jag det är) och förklarar läget så kommer de att avaktivera programmet så att du kan installera om det på en annan dator.

När du installerar om cs 6 så stoppar du bara in skivan med med cs 6 och skriver in det serienummer som hör till det. Eftersom du då inte redan har cs4 installerat så kommer cs6 -installationen att fråga dej efter serienumret som hör till cs 4 (eller rättare sagt den produktnyckel som din uppgradering bygger på, "legacy product") efter ett tag och då är det bara att skriva in det då. Du behöver alltså inte installera cs4 först och slipper alltså att ha två ps som tynger datorn. Men spara ditt cs 4 tillsammans med ditt cs 6 om du behöver det någon gång i framtiden.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto