Annons

Flickr visas på asiatiska?!

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Hejsan, när jag går in på flickr numer, oavsett vilken dator jag använder och även om jag inte loggar in, så visas flickr på nåt asiatiskt språk.. Hur sjutton kan det komma sig? Alla andra sidor fungerar som vanligt, men flickr är hel-asiatiskt? Jag skulle ju kunna tänka mig att mitt konto blivit hackat av någon om det bara blev asiatiska tecken när jag loggade in, men nu är det det som standard på flickr.. skitkonstigt.. någon som vet exakt hur man når språkinställningarna på flickr eller hur man ändrar tillbaka till vanlig engelska?

Mvh /Danne

/edit: jag löste det! Går att välja engelska längst ner på flickr-sidan.

Senast ändrad:
Hejsan, när jag går in på flickr numer, oavsett vilken dator jag använder och även om jag inte loggar in, så visas flickr på nåt asiatiskt språk.. Hur sjutton kan det komma sig? Alla andra sidor fungerar som vanligt, men flickr är hel-asiatiskt? Jag skulle ju kunna tänka mig att mitt konto blivit hackat av någon om det bara blev asiatiska tecken när jag loggade in, men nu är det det som standard på flickr.. skitkonstigt.. någon som vet exakt hur man når språkinställningarna på flickr eller hur man ändrar tillbaka till vanlig engelska?

Mvh /Danne

Tja. Är det möjligt att du surfar via en proxy eller liknande? Om du tex sitter på din arbetsplats som har sin internetaccess i ett annat land tror ju Flickr att du kommer från det landet. BlackBerry också såna här knasigheter, men jag antar att du inte surfar via smartphone/dongel

Yo, gå till den här sidan och klicka på IP & Location. Står det något annat än Sweden?

Kolla längst ner i sidfoten i Flickr. Där kan du välja språk mellan

繁體中文
Deutsch
English
Español
Français
한글
Italiano
Português
Tiếng Việt
Bahasa Indonesia

(Språkvalen syns alltså längst ner på sidan på vilken sida som helst på Flickr).
2012-02-29 09-17-32.jpg

Förmodligen har du råkat komma åt det första alternativet. :) EDIT: Fast nu läste jag att du fick fel språk även fast du inte loggat in och det verkar ju märkligt, då har det kanske med proxy att göra ändå. I och med att jido missade att lägga in länken för att kolla IP så kan du använda den här istället: www.whatismyip.com/tools/ip-address-lookup.asp (klicka på Lookup).

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar