Annons

Flickr eller photobucket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni som använder flickr hur förminskar ni era bilder innan ni laddar upp dom där? Vore smidigt att kunna göra några åt gången.

Jag använder som jag skrev i början Lightroom och ett plugin till detta. Med denna kombination kan jag grymt smidigt precis styra hur stor bilderna ska vara, i vilket album de ska hamna, vilka som ska få se dem o.s.v. och detta på hur många bilder som helst. Mycket smidigt!
Det kostar för visso en slant att köpa Lightroom. Picasa går ju också att ladda till Flickr ifrån men jag det verkar inte som man kan styra storleken på ett enkelt sätt (som man kan om man laddar till Picasaweb från Picasa). Annars så är ju Picasa gratis.
 
Senast ändrad:
Problemet är att på denna dator har jag inga program. Så ett effektivt och bra sätt att förminska bilderna för flickr och gratis förstås :)!
 
Problemet är att på denna dator har jag inga program. Så ett effektivt och bra sätt att förminska bilderna för flickr och gratis förstås :)!

Jag forskade lite och med Picasa och det plugin som jag skrev tidigare så kan du i pluginet styra storleken automatiskt. Helt gratis!
Om du inte vill använda plugin så kan du använda din upload-epost adress du fått på Flickr och med hjälp av Picasa eposta bilderna. I Picasas inställningar för epost kan du då styra bilderna storlek.
Det blev mycket tjat om Picasa här men det funkar faktiskt bra och är gratis.
 
Sitter också och jämför lite mellan dessa.

Har en user på flickr dock ingen på photobucket. tycker att flickrs användar- och utseendesnitt inte är så fint, väldigt amerikanskt. ganska trist o jobba i också. picasa är bättre på denna front.

priset för både pb och flickr är ju ganska bra 25usd/år för obegränsat lagringsutrymme.

finns det någon svensk motsvarighet som kan mäta sig med dessa, både prestanda och prismässigt och som förhoppningsvis slår dem utseende- och användarmässigt?

mvh
 
Jag måste nog säga att jag tycker att flickR är det som troligast fungerar bäst och dessutom även pga att olika företags marknadsavdelningar använder flickR för att söka bilder ...
Har själv sålt bilder den vägen - har inte sålt nåt via de andra sidorna.

Smidigt att använda och taggning kan ske allt eftersom , man måste inte ha konto för att kunna se bilderna heller.
Fungerar kanon som lagring om man vill - hur och vilka som skall få ladda ner bestämmer man själv.

Det som slutligen fäller avgörandet är vad man själv gillar.
Lycka till med valet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.