Matte_J
Aktiv medlem
På flera av Minoltas/KonicaMinoltas fastoptikmodeller finns en superb funktion där man kan flytta runt spotfokuspunkten med hjälp av piltangenterna. Detta är en för mig helt oersättlig funktion när jag plåtar föremål med kameran fast monterad på stativ - särskilt vid macrofoto med ett minimalt skärpedjup är det helt underbart att kunna peka ut exakt var kameran ska fokusera.
Nu till mitt problem: Jag köpte nyligen en Dynax 5d och räknade kallt med att denna funktion skulle finnas på denna modell, när den faktiskt finns på billigare och enklare modeller från samma tillverkare. Dessvärre kan jag inte hitta funktionen. Är jag helt vilse, eller har de faktiskt tagit bort denna möjlighet på Dynax 5d?
Nu till mitt problem: Jag köpte nyligen en Dynax 5d och räknade kallt med att denna funktion skulle finnas på denna modell, när den faktiskt finns på billigare och enklare modeller från samma tillverkare. Dessvärre kan jag inte hitta funktionen. Är jag helt vilse, eller har de faktiskt tagit bort denna möjlighet på Dynax 5d?