Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Flera språk
- Trådstartare Juice
- Start datum
Helena
Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
Och hur får man tag i dia som är 10"x8" ?
Man lamnar in dom och far dom gjorda
mipert
Aktiv medlem
Helena, sade de inte att dia var ute?
Det där med att visa upp dior i 8x10" gjorde man för 10-15 år sedan.
Nej, skaffa en 11x14" portfölj och använd utskrifter eller RA-4 kopior från digitala original.
Måste man ha skrytdior så kan ett proffslabb fixa det från småbild för rätt mycket pengar.
Och det är kanon om man kan få en grafisk designer att sätta ihop sin bildmapp, fotografer i allmänhet har tyvärr ingen känsla för design.
Titta bara på dessa visitkort med trådutlösare eller filmrulle på!!!
Eller firmanamn som click och ...photo.
Nej, skaffa en 11x14" portfölj och använd utskrifter eller RA-4 kopior från digitala original.
Måste man ha skrytdior så kan ett proffslabb fixa det från småbild för rätt mycket pengar.
Och det är kanon om man kan få en grafisk designer att sätta ihop sin bildmapp, fotografer i allmänhet har tyvärr ingen känsla för design.
Helena
Aktiv medlem
mipert skrev:
Helena, sade de inte att dia var ute?
Saker som ar inne ar antingen aluminiumvaskor eller min portfolio www.plasticsandwich.com (tror det ar ratt adress) eller dior... men bara om man har en vaska med ljusbord i
Boxar borjar bli ute men ar fortfarande ganska smidiga da man kan variera sig valdigt ankelt...
Sadana boxar fins pa silverprint.co.uk
Absolut inga art folders med metallkanter...
mipert
Aktiv medlem
Det viktiga när man visat sin mapp är att lämna kvar någonting.
Gärna en A-4 med lite bilder och information om fotografen, jag har fått nya kunder bara genom att göra så.
Och de som tycker att det bara är bilderna som betyder någonting har fel, en bra presentation kan skapa respekt, men, det är klart att man kan krångla till det för mycket.
Varianten med ädelträlåda och ett par bomullshandskar i ett fack verkar bra tills man upptäcker att kunder inte har tid att tramsa.
Fast jag vet en fotograf som har fått jobb med en sådan låda. Tack vare eller trots vet jag ej.
Gärna en A-4 med lite bilder och information om fotografen, jag har fått nya kunder bara genom att göra så.
Och de som tycker att det bara är bilderna som betyder någonting har fel, en bra presentation kan skapa respekt, men, det är klart att man kan krångla till det för mycket.
Varianten med ädelträlåda och ett par bomullshandskar i ett fack verkar bra tills man upptäcker att kunder inte har tid att tramsa.
Fast jag vet en fotograf som har fått jobb med en sådan låda. Tack vare eller trots vet jag ej.