Lite fusk men på denna sida kan man skapa körkortsilder enkelt och gratis:
Tack för tipset. Om jag förstår det rätt så åstadkoms det jag är ute efter och jag får en jpg som jag kan få utskriven i en fotoaffär. Rätt?
Men ändå är jag nyfiken på hur jag kan få samma resultat i Photoshop. Det funkar fortfarande inte. Jag öppnar en tom fil i rätt storlek men kan sedan inte kopiera in mina 3x4 cm bilder i den tomma rutan (10x13 cm). Den inkopierade bilden fyller i stället hela utrymmet och den tomma filen (10x13) är inte längre tillgänglig. Flera guider som jag läst påstår att det ska gå att bara kopiera in småbilderna till ett montage, men jag måste göra något fel. Tacksam för all hjälp.
Om du gör som jag ovan beskrivit, så bevisligen funkar det. (Jag har gjort ca 1000 ID fotograferingar på det sättet) Den lilla bild 35 x45 mm 300 ppi som du ska kopiera, ska du sedan klistra in som ett lager PÅ den tomma vita. Sedan kopierar man det lagret (alt + flyttaverktyget) i önskat antal. Om du vill ha tror det ryms 6 st ID på ett 13 x18 så har du alltså sex lager + bakgrundslagret. Slå samman dessa innan du sparar.