Annons

Fler Nikon D5000 skall in på service

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
Nikon har upptäckt att det är fler D5000 som skall in på service än vad tidigare har upptäckts. Se mer information här.

Kolla på nytt om din kamera är berörd.

-- Nicke

Senast ändrad:
i det segmentet så tror jag inte det spelar så stor vad man väljer rent tekniskt , utan att man väljer något som man själv känner sig bekväm med, handhavande mm

Ja du, är ju nybörjare men det blir både barnen och så men mest kommer jag fota natur och så. Mycket macro. Vet ju inget om objektivet 55-250IS!? Kan man fota macro med det eller behövs ett annat!

Ja du, är ju nybörjare men det blir både barnen och så men mest kommer jag fota natur och så. Mycket macro. Vet ju inget om objektivet 55-250IS!? Kan man fota macro med det eller behövs ett annat!

Om du skall fota dina barn i vardagsmiljö samt natur och macro så tycker jag att 55-200 känns onädigt, fundera på om du skall ha ett macroobjektiv elle rkanske lite mellanringar lite beroende på din budget, Mellanringar är billigare men macroobjriktiv är smidigare att jobba med.

känner att jag kanske inte är rätt person att råda då jag fotar lite anourlunda ,

men priset på 55-250 är inte direkt billigare om du köper det samtidigt, och då kan du lika gärna vänta ills du känner att du "behöver" det.

själv har jag
ett 24-70/2,8
ett 70-200/28
ett 85/1,8
lite mellanringar.

det är det jag behöver när jg fotar, men frågar du 10 andra här så får du troligen 10 andra svar...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar