Pastamange
Aktiv medlem
Jag har idag en Nikon D50. Den har dock varit med om en hel del exponeringar vid det här laget så jag börjar fundera på att köpa nytt.
Jag har inte helt bestämt mig för vilken ännu men det lutar just nu åt Nikon D300s.
Jag har idag ganska billiga/gamla objektiv. Radar upp dom här nedan:
Nikon Nikkor AF 50/f1.8D
Nikon 80-200 2,8 ED Skjutzoom
Kenko Teleplus Pro 300 DG 2x converter
Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF
Jag undrar hur pass mycket flaskhalseffekt det skulle bli att använda dessa till en D300s. Påverkar det så pass mycket att det känns bortkastat att köpa en så "dyr" kamera?
Givetvis är tanken att jag med tiden även kommer köpa bättre objektiv.. men det kommer inte ske över en natt om man säger så.
Förslag på annan kamera mottages också. För att se vilken typ av bilder jag fotar så kan ni, förutom i min profil här på fotosidan, kolla på www.flickr.com/pastamange
Jag har inte helt bestämt mig för vilken ännu men det lutar just nu åt Nikon D300s.
Jag har idag ganska billiga/gamla objektiv. Radar upp dom här nedan:
Nikon Nikkor AF 50/f1.8D
Nikon 80-200 2,8 ED Skjutzoom
Kenko Teleplus Pro 300 DG 2x converter
Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF
Jag undrar hur pass mycket flaskhalseffekt det skulle bli att använda dessa till en D300s. Påverkar det så pass mycket att det känns bortkastat att köpa en så "dyr" kamera?
Givetvis är tanken att jag med tiden även kommer köpa bättre objektiv.. men det kommer inte ske över en natt om man säger så.
Förslag på annan kamera mottages också. För att se vilken typ av bilder jag fotar så kan ni, förutom i min profil här på fotosidan, kolla på www.flickr.com/pastamange