Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fläcksjön Västmanland

Produkter
(logga in för att koppla)

psykbryt

Aktiv medlem
Var uppe vid fläcksjön för första gången i går. Hittade dock inget bra ställe att skåda från. Jag var vid ladorna ( tror jag, om dom ligger nära vägen?) och uppe vid Näs men där verkar det bli privat mark och jag vände tillbaka.

Vart ska man bege sig för att se fåglar? Jag vill gärna komma nära strandlinjen. Den 15 juli är det tillåtet att beträda strandängarna igen enlig skyltarna.

Tips om skådarplatser mottages tacksamt. Gärna hyfsad "vägbeskrivning" oxå.
 
Jag är uppväxt på andra sidan sjön från där du var; Skillbergs och Axholms gård. Rent generellt så är sjön svårtillgänglig om man vill komma nära vattnet. Där du var, vid ladorna, är ett ställe där många fågelskådare ofta håller till.

Jag är inte hemma hos föräldrarna så mycket nuförtiden och har inte fotat något runt sjön (sorgligt nog). Gurra G här på forumet bor i området och kan förmodligen ge dig mer detaljerade beskrivningar och detaljer om bra ställen att stå på.

Var rädd om vår sjö! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.