Annons

fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)
Du unge pojke som studerar foto, vad är syftet med ditt inlägg. Behöver Du mer uppmärksanhet eller på vilket annat sätt känner du behov av att hävda dig.

per

Ser ut som att du har skruvat i bottenplattan där som man ska sätta fast stativfästet . . .
Hur skruvar du på kameran på stativet nu ?

digitell skrev:
Du unge pojke som studerar foto, vad är syftet med ditt inlägg. Behöver Du mer uppmärksanhet eller på vilket annat sätt känner du behov av att hävda dig.

per
Vad används skruvdragaren till då?

Hej Anders!

Jag har mina egna stativ som bl.a. används för blixtar med paraplyer. Bilden visar hur de används. Men med lite klurighet kan Du säkert använda ett vanligt fotostativ.

per

Bilagor

• img_0402.jpg
    img_0402.jpg
    31.4 KB · Visningar: 811
Man har ju en trådutlösare för att inte kameran ska skaka så bilden blir suddig.
Om man drar i ett snöre är inte risken stor att man rubbar kameran då ?

Hej Anders!

Linan leds mot marken, över en fast krok och vidare vågrätt. Det fungerar mjukt och som det var tänkt.

Roligast var kanske att tillverka mojängen.

Kamerans fastsättning mot stativ sker med en genomgående bult enligt bild.

per

Bilagor

• img_0406.jpg
    img_0406.jpg
    33.2 KB · Visningar: 732
När Du slutat att skratta vill jag berätta, att det blev en ny konstruktion idag, Jag var inte riktigt nöjd med den gamla.

Den nya arbetar fjäderlätt och behöver inget avhåll under stativet för linan.

Det håller på att flytta in ett blåmespar i en kruka på altanen, och Ni skall snart få ett närgånget foto.

per

Bilagor

• img_0408.jpg
    img_0408.jpg
    34.6 KB · Visningar: 655
Varför tror du att jag skulle skratta åt dina konstruktioner !

Jag tycker det är jättebra att du är påhittig !

Ha det så bra och lycka till med dina inovationer.

(Ser fram emot att få se bilderna sedan på blåmesparet ...)

Anders!

Uttryckte mig fel, riktade mig inte alls till Dig, utan "Du" inbegrep alla som tittade på konstruktionen. Och att det skrattas behöver inte heller innebära något negativt.

Tog första bilden idag. Talgoxen sitter i ett träd, och jag sitter på altanen i solen med en lång tunn lina i handen.

Blåmesarna har inte synts till.

per

Bilagor

• fåglar.jpg
    fåglar.jpg
    47.7 KB · Visningar: 318
digitell skrev:
Anders!

Uttryckte mig fel, riktade mig inte alls till Dig, utan "Du" inbegrep alla som tittade på konstruktionen. Och att det skrattas behöver inte heller innebära något negativt.

Tog första bilden idag. Talgoxen sitter i ett träd, och jag sitter på altanen i solen med en lång tunn lina i handen.

Blåmesarna har inte synts till.

per
Spot-mätning kanske varit bättre fågeln vart ju lite svart.

Fjärrutlösaren i sitt senaste utförande har varit till stor glädje för mig, mina barn och barnbarn, enkannerligen efter köp av 55/200 och modern fotoskrivare.

Igår hälsade nötväckan på, och vi väntar fortfarande på blåmesparet.

per

Bilagor

• fåglar 008.jpg
    fåglar 008.jpg
    47.8 KB · Visningar: 183
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar