Annons

Fjärrutlösare till D200.

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Finns det någon som känner till om det finns en fungerande fjärrutlösare till D200. Om så är fallet vad skulle en sådan kosta. Jag har hittills inte kunnat hitta någon information. det skulle verkligen vara till hjälp om en sådan fanns.
 
Den heter ML-3 och kostar på SP 2695 kronor. Om den fungerar vet jag visserligen inte men det skulle jag väl utgå från.:)
 
Hans William skrev:
http://tradera.msn.se/auction/Digitalkameror/aid_31083516
Det här är en enkel och billig fjärutlösare med kabel, den kostar mindre än 200 kr, har låg kvalite, men gör det den ska. Ett tryck på knappen öppnar spegeln, nästa tryck på knappen exponerar. Kan den räcka till dig?
Hans Ö

Jag har köpt en såndär på ebay, från hongkong. Tog 5 dagar att få hem den och jag betalade 116 kr.. Fungerar kalas!
 
Nikon MC-30 är enkel och fungerar bra - inte billig tyvärr

MC-30 funkar alldeles utmärkt; ett tryck på knappen utlöser kameran, finns dessutom en spärr så man kan låsa avtrycket i nedtryckt läge, inget menyinställande behövs, bara att skruva in i 10-polsuttaget och köra.

1.150:- hos Scandinavian Photo.

Om traderalänken avser en "äkta" MC-30 (som man ju antyder (?)) så är det m a o verkligt billigt!

ML-3 är en mer avancerad trådlös lösning med en IR-mottagare som man ansluter i kamerans 10-polsuttag och en IR-sändare med manöverknappar man har i handen.
 
Re: Nikon MC-30 är enkel och fungerar bra - inte billig tyvärr

cowboy skrev:
[Om traderalänken avser en "äkta" MC-30 (som man ju antyder (?)) så är det m a o verkligt billigt!

Nej den är inte äkta, den är i högsta grad en pirat produkt. Auktionen återkommer ofta säljaren Batterimannen har en hel del Nikon produkter att sälja var av några är äkta (batterier till D200) men det mesta är tredjeparts tillverkat.
Hans Ö
 
Det står i auktionstexten att det inte är en äkta.
Men 100% kompatibel.

Det är numera den nya version av adidt fjärr som har vinklad kontakt samt gummihandtag.

Kontkaten sitter bättre och gummit ger bättre grepp.

/ Valle
 
Jodå, jag köpte en av Valle för nån månad sedan, och den är helt OK. Att det är en pirat stör mig inte det minsta; prisskillnaden räcker till ett par minneskort (korten är också "pirater" i så fall, det står inte Nikon utan Sandisk på dom....).

Per

http://ofverbeck.se

"In a world without walls and fences, who needs Windows or Gates?"
 
Sen finns ju MC-36 också, skillnaden mellan den och MC-30 är att MC-36 har belyst display med tidtagare.

Jag köpte min MC-36 på e-bay för 145 dollar.

kent.
 
När man kör med timern på D70 så går den tillbaka till vanlig bildtagning efter varje exponering , är det samma med D200.

Just det var anledningen till att jag köpte den lilla fjärrisen till D70. Att behöva punga ut så mycket pengar som den nu kostar e inte kul direkt.
 
johan b-lund skrev:
När man kör med timern på D70 så går den tillbaka till vanlig bildtagning efter varje exponering , är det samma med D200.
Nepp, D200 har ett särskilt timerläge på hjulet uppe till vänster (från fotografen sett) på kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.