ANNONS
Annons

Fjärrkabel till F5/D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är övertygad om att kabeln passar, så övertygad att jag inte ens har provat. Så jag kan ju ha fel, får testa ikväll.

Man behöver ju kabel nu när man inte kan få spegeluppfällning samtidigt med fjärrutlösaren som man kan med D100. (Eller har jag missat någon klurig inställning?) Korkat tycker jag...

Vet så pass mycket att trådutlösaren (MC-30?) passar både till F5:an och D2H:an. Eftersom både H och X är byggd på samma "bottenplatta", så torde även kringutrustningen passa båda husen. Batteriet gör det exempelvis. Kolla annars med Lasse Pettersson på Nikon.

Oscar

Mc-20 passar till D2X. Och till de flesta andra i Nikonsortimenetet. D1, D100 ( med extra greppet), F90 som jag arbetar med.

Nikonfolket fick precis den frågan i måndags på visningen i sthlm, och ja, den passar alla Nikonkameror med 10-pols holk :)

salt skrev:

Man behöver ju kabel nu när man inte kan få spegeluppfällning samtidigt med fjärrutlösaren som man kan med D100. (Eller har jag missat någon klurig inställning?) Korkat tycker jag...

Ser nu att jag uttryckte mig helt fel. Man kan inte få spegeluppfällning om man använder självutlösaren, det var det jag skulle säga. Visst är det dumt?

Och jag kan nu bekräfta att MC-30 passar...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar