Annons

Fjärransluten blixtenhet SB-600

Produkter
(logga in för att koppla)

Gip

Aktiv medlem
Jag får inte min fjärranslutana blixt att fungera.(SB-800 på kameran och SB-600 externt)

Jag har nog testat alla inställningar och läst sönder manualen, men nåt galet måste jag ju göra.

Den röda "extra redolampan" lyser och jag har provat alla kanaler, men det måste vara nåt mer avancerat som jag helt missat.

Jag tänkte jag skulle få många bra inomhusbilder nu när det blir mörkare och så småningom köpa fler externa blixtrar, men jämfört med hur kameran (D50) fungerar skulle man behöva en rejäl utbildning på detta med blixtrar.
(jag har fotat mycket för många år sedan men detta med extrerna blixtrar har jag inte sysslat med tidigare)

Finns det utbildning när det gäller blixtrar?

Ooops, helt plötsligt fick jag den att fungera...

Jösses vad kul, nu kna jag inte sova inatt, vad mycket möjligheter jag har nu när det gäller fotograferandet...jag måste köpa ännu fler blixtrar ;)

Jag håller just på att köpa sb 800 och sb 600 till min D50, skönt att du fick det att fungera, något trick?

Jag fäster bara 800.

600 har jag brevid, men 600 ska ha samma fäste så dom ska kunna sitta fast på samma sätt om man vill ha den på kameran.

Jag tror jag krånglade till det onödigt mycket så det var inte så svårt att få den på rätt kanal till slut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar