Annons

Fix spray för bläck och foto-skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag har nu köpt min skrivare och är jätte glad. Men det var ett problem som jag inte hade tänkt på och det är att bläcket inte klarar fukt.

Jag har fått reda på att det skall finnas sätt att fixera bläcket men ännu inte hittat bra info om detta eller vart man kan köpa liknande produkter.

Förutom tips om vart man kan köpa "bläck-fix" innom Stockholm (och givetvis andra ställen samt Internet) så vill jag veta vilka produkter som folk själv har goda och dålig erfarenhet av eller hört att de skall vara bra.

På ställen som säljer konstnärsmateriel borde det finnas något som heter Fixativ, det är en spray som används för att fixera blyerts och kolteckningar m.m. så att de inte skall smeta.

Men om Fixativ är någon lösningen på dina problem vet jag inte.
Men det borde någon som säljer det kunna svara på.

opejo skrev:
På ställen som säljer konstnärsmateriel borde det finnas något som heter Fixativ, det är en spray som används för att fixera blyerts och kolteckningar m.m. så att de inte skall smeta.

Men om Fixativ är någon lösningen på dina problem vet jag inte.
Men det borde någon som säljer det kunna svara på.

Fixativ är ingen hitt, jag provade för något år sedan och jag tyckte att resultatet blev flammigt, särskillt om man har stora svarta, mörka områden.

Greven

Greve Nickon skrev:
Fixativ är ingen hitt, jag provade för något år sedan och jag tyckte att resultatet blev flammigt, särskillt om man har stora svarta, mörka områden.

Greven

Ok bra att veta, så behöver man inte göra det misstaget.

The Klipoteket Original hårspray använder min flickvän för att fixera sina kolteckningar.

Har du liknande hemma kan du ju alltid prova.

Jag kom även på en till sak. Köper man bättre papper behöver man inte detta. Tex säljer Clas Olsson ett papper (Fullmark InkJet glossy paper) som jag hade i vatten i 20 minuter utan att bläcket rann bort.

Nu skal jag köpa Ilford papper och jag tror även dessa skall klara detta då Ilford har stor kunstap innom pappera området. Till detta skall jag köpa vu skuddande film för mina viktigaste bilder på släkt och vänner.

Men tack för alla svar, för givetvis kommer det bli en burt spray för de utskrifter jag gör på CD.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar