Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fitness porträtt - tips

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Hej,

Jag skall ta ett antal porträtt på manliga och kvinnliga fitness-instruktörer.

Problemet är att det just är porträtt och inte halv- eller helkroppsbilder.

Bilderna skall också framhäva deras fitness-look.

Har ni några bra tips eller bra länkar så vore jag tacksam?

Jag behöver således inspiration eller tips för att få till det så bra som möjligt.

Solariebruna med bländande vitt leende bör räcka. Beror på vad du ska ha det till. Ska det se ut som om de nyss tränat så lite svett annars inte.

Bra tips

Tack Daniel, Patrik och Erik!

Era tips skall beaktas.

Bilderna (Porträtten) skall hänga vid en reception på deras gym.
Ett litet problem är att de är MÅNGA, cirka 40 stycken personer, det känns lite väl många för att få ett rikt varierat tema i bilderna.
Jag har svårt att variera 40 porträtt (bortsett från personen vill säga).
Därför kanske jag kör olika teman, där det finns 5-6 personer per tema.

Fotografera 2 på var bild = 20 bilder?
Bredvid varandra
mot
ifrån
över under
glad sur

fläta ihop håret på dem

Det finns mycket mer mänskligt att hämta i 2 bilder

Erik Schalin skrev:
Fotografera 2 på var bild = 20 bilder?
Bredvid varandra
mot
ifrån
över under
glad sur

fläta ihop håret på dem

Det finns mycket mer mänskligt att hämta i 2 bilder

Tyckte också det var bra, men man måste tänka på om någon slutar. Då kan man inte bara plocka bort den personen om de är fotograferade tillsammans.

Att plåta dom var o en när dom gör situps?? När dom kommer upp ur situpen. Där dom av naturliga orsaker måste hålla i någon sekund... Tänk vilka naturliga svettdroppar o högröda ansikten det kommer att bli....

Nej men allvarligt någon form av träningsatteralj men plåta dom i profil o sätt profilerna mot varandra där bilderna är på en åtgången men dom sitter med näsorna mot varandra. Varannan till höger o varannan till vänster...
Så gäller det bara att plåta den nya som kommer in åt rätt håll...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar