Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fisketur på Orust

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Prova att lägg upp några bilder på fotosidan och placera i lämplig pool om du vill ha kritik på bilderna.
Rent albummässigt skulle jag vilja tipsa dig om att ta ut 10 eller kanske 25 bilder som beskriver din fisketur istället för att kasta upp 179st. Få orkar ändå kolla igenom alla bilderna och de som är nästan likadan blir bara tråkiga för oss som inte var med.

//erik

Nu har jag rensat ut en hel del ointressanta bilder.

Jag insåg nog inte riktigt hur mycket likadana bilder jag hade lagt upp förrän jag kollade igenom dem idag....

Jag insåg också att även om varje bild hade varit värd att ramas in på egen hand, så blir det inte fem gånger bättre för att alla får vara med.... Tack för tipset igen Erik!

Eventuellt lägger jag upp några för kritik senare, men det måste väl vara så små bilder för det? 800 kb? Lite snålt för ett fotoforum tycker jag....

Hej,
Skönt att du tog det bra. Jag glömmer att rensa ibland med.
Kolla reglerna här på fotosidan om bilder. 800kb kan ge en tillräckligt bra bild om du kör jpeg med 80 i kvalitet. De behöver inte vara mycke bredare än 1000 pixlar för att de inte ska svämma över mindre skärmar.

//erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar