Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Firefox 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Diiva

Avslutat medlemskap
Jag har alltid kört Opera. Firefox 2 släpptes idag och jag tänkte ge Firefox en ny chans.
En fråga till er som kör Firefox. Hur fixar man så att ens snabbknappar (på Toolbar) hamnar på två rader?

På Opera kan man välja "wrap to multiple lines" då hamnar knapparna på panelen på två/fler rader när 1a raden är full. Men nu på Firefox ligger alla på samma rad och det som inte rymms syns inte. Man får klicka på en liten pil längst til höger och välja från det.
 
To add a toolbar, select View > Toolbars >
Customize. Click on Add New Toolbar (in the bottom of the dialog). This should give you a dialog to enter a name. Enter a name, click OK, and then click Done. Now select the View > Toolbars menu, and you should see your new toolbar listed. Follow the procedures in the previous section to show or hide it.
 
Tack Bernt!
Jag gjorde som du skrev men när man går till View\Toolbars\ så finns inte den nya man har skapat. Men just när man skapar den syns den, alltså så länge dialogrutan för "customize toolbar" är framme.

Så jag gjorde så att jag slängde dit "en knapp", t ex "download-knappen" och då syns den hela tiden och kommer som valmöjlighet under View\Toolbars
Problemet är att trots att jag har fyllt ena toolbar-raden så kan jag inte lägga över till den nya. Jag kan fortsätta att lägga på den fulla raden men inte till den tomma toolbar-raden :/
Jag tror skillnaden är att den som finns från början är en "Bookmarks toolbar" och kanske därför det går att slänga dit egna url? frågan är hur man ger den egenskapen även till den nya toolbaren som jag skapar.
Men jag ska kämpa vidare :)
 
Tack Pär! Jag testade, men det fungera inte. Jag läste på sidan att även andra hade samma problem.
Hur kan de inte ha med en grundläggande sak från början, kan man undra.
 
Tja, i just det här fallet kan jag ju tycka att det är lite konstigt. Skall dock kolla om det ändå inte finns.
I övriga fall, så är det rätt skönt att slippa "MS-kittet", utan kan anpassa firefox med plug-ins till det som passar en bäst, och slippa ladda in en massa onödiga data.
 
/* Multi-row bookmarks toolbar */
#bookmarks-ptf {display:block !important; }
#bookmarks-ptf toolbarseparator {display:inline !important; }
#bookmarks-ptf .bookmark-item { visibility: visible !important;}
#overflow-padder { width: auto !important; }
#bookmarks-chevron { display: none !important; }
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.