Annons

Finns Optio L60?

Produkter
(logga in för att koppla)

lekimpa

Aktiv medlem
Jag och sambon skulle köpa en kompaktdigital till svärmor nu i januari. Vi hade lite tidspress men vi fastnade för en Pentax Optio L60 för 1290:-.

Nu kom jag på att jag skulle kolla upp lite bilder som folk tagit med samma modell men jag hittar inga sådana. Nähä, jaja men jag kollar upp kameran på deras hemsida då. Jag hittar ingen Optio L60 på varken Pentax svenska eller tyska hemsida.

Finns denna kamera?

Jovisst finns den, men kollade Svenska sidan och det enda som fanns var en L20 -06. På Tyska sidan finns en L40 -07 ...

Pentax hemsidor har varit röriga den senaste tiden, men jag hittar inget om L60, inte ens på Japanska sidan, kanske det är en variant av M60 samma 10Mp och zoomomfång, verkar likna varann, se:
http://www.pentax.de/de/product/17414/body/overview/digitale_kompaktkameras.php

Lite info om kameran:
http://www.dixons.co.uk/martprd/sto...amp_id=ShoppyDoo UK#productInformationSection
Klicka på "view technical specification ...."

L60 finns inte listad på generalagentens hemsida - Focus trading.
E70L och E70 finns däremot, men har inte hunnit komma ut till så många leverantörer än vad jag kunnat se. Och Cyberphoto verkar fortfarande ha gamla E50 kvar i lager för 995 SEK.

Sen finns ju nya P70:n också, även M60 kan vara något.

De är bra allihopa. Tar bra bilder, har bra priser. Inte så svåra att hantera som vissa andra.

Senast ändrad:
Alltså jag kanske var lite otydlig. Vi köpte L60:n på Mediamarkt och har redan givit bort den i present. Jag har dock inte hunnit testa den själv och var lite nyfiken på vad den kan prestera.

Jag blir därför brydd när en kamera jag köpt av ett känt märke på en stor hemelektronikkedja i Sverige inte återfinns på Pentax egen hemsida.

Jag föstår inte riktigt varför även om M60 verkar rätt lik utseendemässigt. Mediamarkt har ju knappast fått tag på en kameramodell tillverkad enbart för dem.

Mysko imho.

Ja, den där L60 verkar inte gå att hitta på nån av Pentax hemsidor. Nu finns ingen av dom kompakter som säljs i Sverige på Svenska eller Tyska hemsidan, om man inte trycker på -08. Det verkar som om den som sköter hemsidan är lite virrig. När jag sökte på L60 så finns den på en del sajter i England.

När jag försöker jämföra L60(länken ovan) med M60 på Pentax hemsida(Tysk som Svensk) så finns ingen information om hur stor skärm M60 har!!!
Men på Polska Hemsidan lyckas jag tyda att M60 har 2,5" skärm!!!

Pentax har tidigare varit bra på teknisk specifikation, men nu undrar jag om det sitter pundare och snickrar hemsidor i Hamburg.
Polsk länk på Svenska:
http://translate.google.com/transla...://www.pentax.pl/&sl=pl&tl=sv&history_state0=

Senast ändrad:
Ja, den där L60 verkar inte gå att hitta på nån av Pentax hemsidor. Nu finns ingen av dom kompakter som säljs i Sverige på Svenska eller Tyska hemsidan, om man inte trycker på -08. Det verkar som om den som sköter hemsidan är lite virrig. När jag sökte på L60 så finns den på en del sajter i England.

När jag försöker jämföra L60(länken ovan) med M60 på Pentax hemsida(Tysk som Svensk) så finns ingen information om hur stor skärm M60 har!!!
Men på Polska Hemsidan lyckas jag tyda att M60 har 2,5" skärm!!!

Pentax har tidigare varit bra på teknisk specifikation, men nu undrar jag om det sitter pundare och snickrar hemsidor i Hamburg.
Polsk länk på Svenska:
http://translate.google.com/transla...://www.pentax.pl/&sl=pl&tl=sv&history_state0=
Ja jag blir verkligen brydd. Ingen kameratillverkare har väl så många modeller ute på marknaden att en missas. Samsung har ju en L60, kan det vara så att Pentax har tvingats döpa om sin till M60 pga varumärkesintrång eller något?

Det är introduktionsår som står på hemsidan.
2009 års modeller på 2009, 2008 års modeller på 2008.
Så den är inte upplagd efter vilka som säljs nu, utan den är upplagd när de introducerades på marknaden. Tycker det är lätt att förstå, det ger en enkel överblick över vilka modeller som är nya på marknaden.

Finns inte

Det är introduktionsår som står på hemsidan.
2009 års modeller på 2009, 2008 års modeller på 2008.
Så den är inte upplagd efter vilka som säljs nu, utan den är upplagd när de introducerades på marknaden. Tycker det är lätt att förstå, det ger en enkel överblick över vilka modeller som är nya på marknaden.
Jovisst är det upplagt så, men L60 säljs på Engelska sajter och kameran finns varken på Pentax Svenska, Tyska eller Engelska hemsida. Det konstiga är att jag inte såg den på Japanska hemsidan heller.

Den kanske inte är tänkt att säljas i sverige,Mediamarkt är väl inte riktigt en vanlig återförsäljare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar