ANNONS
Annons

finns EOS 300D i butik?

Produkter
(logga in för att koppla)

estberg

Aktiv medlem
Är mycket intresserad av en EOS 300D men har tyvärr inte placerat mig i någon köpkö..Läste idag på forumet att kameran tydligen har börjat skeppats ut i butik. Gäller detta bara till dom som har förbeställt eller finns den alltså att köpa lite var stans nu..?!
 
Jo, nog finns de i affärer. Om du har vägarna förbi Örebro kan du köpa en på Expert.

Den ser ut som en racerbil :)

EDIT: 300d:an alltså, Expert-affären är misstänkt lik en vanlig affär...
 
Jo, såg dem i flera oika butiker både Expert och Fuji. De verkade vara till försäljning åxå för omedelbarleverans.
 
Racerbil? :D
Jag bor i Kalmar så det kan nog bli lite svårt..

OK, ska checka Expert & Fuji!
Ska även ta en titt lokalt. Peace out!
 
Har en undanlagd på Expert i Piteå. Har varit dit och provat den men ännu inte bestämt mig om jag ska köpa den.
 
estberg skrev:
Är mycket intresserad av en EOS 300D men har tyvärr inte placerat mig i någon köpkö..Läste idag på forumet att kameran tydligen har börjat skeppats ut i butik. Gäller detta bara till dom som har förbeställt eller finns den alltså att köpa lite var stans nu..?!

Jag vet inte om den finns hemma i Kalmar.
Du kan åka till Nässjö tex. Hegethorns har hemma för 10450 kr med objektiv.
Själv har jag precis beställt en från Björnsfotovideo på västkusten, där fanns även en billig och bra Sigmablixt med E-TTL-mätning.
Lycka till
 
Då kan du ju passa på och kolla lite MC samtidigt, både i Vetlanda och Nässjö, du ska ju ha något att plåta oxå (risk för att hamna utanför ämnet)
 
Nu är en EOS 300D reserverad hos Hegerthorns. På fredag blir det julafton! :D

Funderar lite över minneskorten...vad vore rimligt att investera i? Funderar på ett Microdrive men det kostar ju skjortan. Hm hur många bilder blir det på säg ett 256MB kort?
 
Själv har jag två stycken 256'or.
Ifall ett kort brakar ihop, så tappar man inte så många bilder.
Kostar lika mycket som en 512'a på Cyberphoto.

/ E
 
Köpte en 300d utan objektiv för 10000:- på cyberphoto.
Var nr 2 i kön...

Men, samtliga 300d som levererades i veckan var med tillhörande glugg.
Leverans av 300d hus "någon gång i oktober" enligt cyberphoto/canon.


Så, nu annullerade jag ordern och köpte på Hegerthorns istället.


10500:- för 300d inkl. glugg.
Leverans på fredag.

Tråkigt att canon delar upp sina leveranser utan att informera återförsäljare i god tid.
 
Lasse Odin: hm det har du rätt i! ska kolla vad 2x256MB kostar hos Hegethorns, skiljer det inte för mycket satsar jag nog på det istället.
 
Om du har tänkt att fota mycket i RAW-format så skulle jag rekommendera ett 512MB istället. Jag har två 256MB-kort till min D30 och med den så rymmer de ca 68 bilder vardera men med 300D så blir det bara hälften så många vilket jag tror kommer kännas ganska begränsande.
 
Jag har köpt ett 512mb (10 års garanti) och min nästa investering blir 20gb "usb-minne" (X's drive) för 2200:-
Först var jag inne på att köpa två 512mb kort. Men det blir ju ganska dyrt och dessutom känns det begränsande om man är ute på resande fot och inte har tillfälle att bränna upp en cd eller liknande.

Det innebär ju att jag får hålla på och tanka över bilder + ytterligare en mojäng att hålla reda på, ladda batterier etc.


Hur löser ni andra den problematiken?
 
oj oj...jo det är ju en klar skillnad. ska kika lite mer på det där, det löser sig alltid! nu gäller det bara att stå ut tills fredag... :)
 
Alfons2 skrev:
Jag har köpt ett 512mb (10 års garanti) och min nästa investering blir 20gb "usb-minne" (X's drive) för 2200:-

Det innebär ju att jag får hålla på och tanka över bilder

Hur löser ni andra den problematiken?

Har en bärbar PC med mig, med USB-sladd till kameran. Laddar då över bilder till den och gör grovrensningen. Om bilderna i rödaste rappet ska iväg någonstans kopplar datorn upp Internet och skickar bilderna. Går ju att ha en FTP-server hemma som kan ta emot bilder, ifall datorn blir stulen eller på annat sätt inte fungerar längre.

Sammantaget har jag CF-kort med ca 550 Mbyte.


/Roland som funderar på att byta kamera
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.