Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns det bra framkallnings-/kopieringsställen i Luleå?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snömannen

Aktiv medlem
Har tidigare lämnat in filmer för framkallning/kopiering i Boden, men den butiken har nu slutat med det så man får skicka iväg dem och vänta en vecka.

Kameralådan har nämnts i tidigare trådar, men de enda filmer jag någonsin fått riktigt repiga i framkallningen var inlämnade just där (två olika tillfällen) och då jag påtalade det så blev jag mer eller mindre idiotförklarad.

Jag gillar det fotopapper snabblabben använder, det är lite tjockar än det man får på då man skickar till exempelvis Fujifilm.

Om det inte finns alternativ i Luleå, vart skickar man då? Gör Fujifilm bra jobb om man beställer på samma tjockare papper? Filmen är vanlig negativ 135-färgfilm
 
Snömannen skrev:
Har tidigare lämnat in filmer för framkallning/kopiering i Boden, men den butiken har nu slutat med det så man får skicka iväg dem och vänta en vecka.

Kameralådan har nämnts i tidigare trådar, men de enda filmer jag någonsin fått riktigt repiga i framkallningen var inlämnade just där (två olika tillfällen) och då jag påtalade det så blev jag mer eller mindre idiotförklarad.

Jag gillar det fotopapper snabblabben använder, det är lite tjockar än det man får på då man skickar till exempelvis Fujifilm.

Om det inte finns alternativ i Luleå, vart skickar man då? Gör Fujifilm bra jobb om man beställer på samma tjockare papper? Filmen är vanlig negativ 135-färgfilm


/Jag tycker du ska prova Crimson i Stockholm.
Om du har brottom returneras bilderna med vändande post, dvs: samma dag.
Jag har aldrig blivit missnöjd med varken deras
framkallning, kopiering eller scanning.
/ Thomas..
 
Kan bara instämma i Thomas inlägg, crimson är ett väldigt trevligt labb. Det enda som har hänt mig en gång var att bilderna (på rulle) blev buckliga med posten. Crimson skickade nya som jag fick två dagar efter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.