Advertisement
ANNONS
Annons

Finger på linsen

Produkter
(logga in för att koppla)

Gillis-

Avslutat medlemskap
Goddag!

Idag så märkte jag att jag hade fått ett litet fingeravtryck på linsen på min Canon Powershot A620. Måste ha hamnat där på nyår gissar jag...

What to do? Trasa? Fuktad? Glasögonduk?

Mikrofiberduk är bra att börja med för lättare fläckar. Jag hade en för glasögonen en gång i tiden som var mikrofiber, men har även haft äldre som "bara" var något mjukt material, så det beror på vad du har för glasögonduk.

Se till att skaka ur den ordentligt först bara så att du inte har damm eller små sandkorn på den.

tvättlappar

Mitt tips: Tvättlappar, för bebisar, märke Eldorado. 200 st för en tjuga eller vad de kan kosta. De är mjuka och luddar inte som vanligt papper.
Använder dem även till mina glasögon. Jag har en sån där mikrofiberduk också (Hama) men vet inte om den är bättre eller sämre.

Re: tvättlappar

phogy skrev:
Mitt tips: Tvättlappar, för bebisar, märke Eldorado. 200 st för en tjuga eller vad de kan kosta. De är mjuka och luddar inte som vanligt papper.
Använder dem även till mina glasögon. Jag har en sån där mikrofiberduk också (Hama) men vet inte om den är bättre eller sämre.

Funkar det verkligen? Blir det inte tvålränder av dem då? Har ju tvättlappar hemma av märket ICA, kan ju iofs testa med dem kanske istället för att fråga ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar