Annons

Fina ögon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jokes

Aktiv medlem
Hej!

Jag surfade runt på deviantart och hittade en bild med jättehäftiga ögon och undrar om ni vet hur man gör den effekten?

http://www.deviantart.com/deviation/52747659/

Grejen är att jag har sett sådana effekter förut och även i pressfoto så det kan ju inte ha med efterarbete att göra, jag frågade t.om. hon som hade fotat den men hon sa bara att hon hade mörkat ner resten av bilden och inte gjort något med ögonen. Så vad gör jag fel? Varför får jag inte såna ögon?

Tack på förhand

En ren gissning

Lite mera är det gjord med den. Slätare hud och ökade kontraster tror jag.
Med ögonen vill jag tro att dom är markerade och uppskärpade i PS eller liknande program, det ger ofta denna effekt om man höjer radien i uppskärpningen på ögon.

Och så gäller det att det är ganska ljust så pupillen blir väldigt liten och låter iris framträda

Ibland när jag tar studiokort har jag en liten lampa som jag lyser i ögonen på modellerna för att just få liten pupill.

/ Marcus

Här handlar det ju inte om ögonen direkt utan att reflektionen i dem är så speciell.
Antingen fotar man nån som står utomhus med att passande motiv framför sig eller så lägger man in en reflektion i efterhand. Fusk, men valfriheten blir stor.

vad jag kan se så är modellen fotad utomhus i en miljö med rätt mycket saker framför sig. Saker som reflekteras i ögonen. Ögonen har säkerligen fått sig en dos av "oskarp mask" i photoshop. Och som tidigare sa så är det stora kontraster mellan hudfärg och ögonen, vilket får dem att framträda lite mer.

Nog tror jag att man kan efterlika denna effekt med en häftig pensel och skuggverktyget i photoshop. ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar