Annons

Filterväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

jimslim84

Aktiv medlem
Jag är ute efter ett behändligt sätt att förvara mina objektivfilter. Några tips? Hur förvarar du dina filter? Alla tips mottages gladeligen!

Mvh,
 
Bästa sättet tycker jag är att använda speciella filterlock som du skruvar in framför, resp bakom filtret. Dvs. Du skruvar ihop alla filter, sedan ett filterlock i framkant och längst bak.

Bland annat Photax säljer dem, se sidan 11 i deras katalog.

-- Nicke
 
Senast ändrad:
cd-case

Till mina leefilter finns det en speciell väska.
PÅ den tiden jag körde cokin använde jag ett cd case
märkte upp varje sida med beteckning på filtret o på det viset slapp jag alla plastaskar etc.

Till lee är det tygfodral till varje filter tar stor plats därför är det smidigare med väskan dit.

Men nu i digitaltider använder jag bara pol/avtonade gråfilter o tillhörande tygfodral.
 
Tack för tipsen! Det jag är ute efter, tror jag, är något sorts fodral där jag kan ha alla mina filter. Har funderat på om inte ett helt vanligt CD-case skulle kunna duga, men det måste väl finnas en "riktig" lösning. Såg att photax hade ett fodral men det rymde max 6 filter och inga större än 67 mm.

Fler tips mottages!
 
Jag har Cokins filterväska, den tar både rektangulära och runda filter, men en CD case funkar nog också, framförallt en billigare lösning.

kent.
 
cokin filter

Cokins filter-förvaringar plastaskar är inte bra!
De repar filtren. Jag fick tag på TAMRAC:s
Extreme filterhållare och är jättenöjd.
I mitt fall gäller det P-systems filter och i
Tamracs drags-spels väska får ja plats med
åtta (8) st filter.
Besök deras hemsida vet ja !
Om man har en behändig tjej kan hon ju sy en mjuk
filterväska, eller ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.