Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filterhållare

Produkter
(logga in för att koppla)

Sandlid

Medlem
Är Cokins produkter bra (prisvärda) ?

Har idag ett objektiv med 82mm och ett med 62mm filterfattning till min Minolta.
Kan jag använda samma filter hållare till dessa ?

Vem är det som säljer Cokin´s produkter i Sverige ?

/Håkan

Hej

Hållaren är densamma, dock har man en ring som man skruvar i objektivet som du måste ha en per diameter.

Jag tycker de funkar bra, det enda som retar mig är att hållaren, som i P modell tar tre filter, inte kommer med en hård ask. Filtren gör dock det. Så hållaren måste man skydda i väskan på något sätt.

Har köpt mina på www.scandinavianphoto.se man tror www.photoax.se också för dessa.

Roine

NiklasF5 skrev:
MOLFO har argenturen i sverige för Cokin.

Beställ INTE genom MOLFO för allt i världen. Jag beställde via en lokal fotohandlare och fick vänta åtskilliga veckor innan jag fick det jag skulle ha.

Köp genom Scandinavian Photo.

/Stefan

Vilket hade 1 månads levtid på ett grad grått ND2 samt objektivlock till detta.....

Men resten kommer som blixten, dvs kolla deras tre gröna prickar, dvs lagerstatusen.

Annars har alltid Photax varit blixtsnabba och har bra priser.

Roine

Merlin skrev:

Beställ INTE genom MOLFO för allt i världen. Jag beställde via en lokal fotohandlare och fick vänta åtskilliga veckor innan jag fick det jag skulle ha.

Köp genom Scandinavian Photo.

/Stefan

Nej, jag kan inte heller rekommendera MOLFO.
Dom är ruskigt sega på att leverera...
Fick vänta i 4(!) månader på en 82mm anpassningsring en gång!!!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto