Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har erfarenhet av
K&F Concept Justerbart ND2-32/CPL hybridfilter är ett unikt filter som kombinerar 2 stycken populära filter ND & CPL filter.
Är det något att satsa på?

Varför inte?
Jag är väldigt nöjd med mitt CPL filter från K&F. Även köpt ett stativ av dom som jag gillar mer än mitt Manfrotto.

Alla mina filter är 77mm och jag har stepup-ringar (nästan gratis) så att jag kan använda dem med samtliga mina objektiv.

Det blir vanligare och vanligare med 82mm, t.ex. Nikon 24-70/2.8 S, så hade jag börjat om hade jag kanske valt den större diametern.

Ett tag trodde jag också att 82 mm var "det nya" 77 mm. Men hittills har jag bara två 82: or, många 77: or och en och annan med mindre än så.

Ett tag trodde jag också att 82 mm var "det nya" 77 mm. Men hittills har jag bara två 82: or, många 77: or och en och annan med mindre än så.
Om du använder step-up ringar måste alla filter ha den största diametern för att de ska kunna användas med all objektiv.

Det borde kanske kallas step-down?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar