Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Risken är väl främst att polfiltret och eller NDfiltret ger färgstick.

Annars är det väl samma grejor som en del nätbutiker säljer i Sverige.
Du får chansa, priset är ju inte direkt avskräckande då motljusskyddet brukar kosta uppemot 200:-

B&W kvalite är det inte men kan funka.
Göran

Risken är väl främst att polfiltret och eller NDfiltret ger färgstick.

Annars är det väl samma grejor som en del nätbutiker säljer i Sverige.
Du får chansa, priset är ju inte direkt avskräckande då motljusskyddet brukar kosta uppemot 200:-

B&W kvalite är det inte men kan funka.
Göran

Ok! :)
jo det är ju inte så mycket pengar faktiskt, i värsta fall får jag anända de som linslock ^^

Å andra sidan kan du beställa samma grejor direkt från HK för 195 spänn ink frakt:) lev.tiden blir samma.

En annan risk är väl ifall det r dåligt slipade/gjutna glas så kan det påverka skärpan:(

Men med lite tur kan det ju fungera bra.. o, Ja, billigare objektivlock får man ju leta efter :))

Att sätta ett billigt filter på objektivet är i mitt tycke totalt fel, kör utan filter eller köp dyrt. Ett dåligt filter (billigt är med stor sannolikhet också optiskt dåligt) blir en "svagaste länk" på kameran som kommer att sabba bildkvaliteten på dina bilder.

Och vilket objektivt tänkte du att man skulle sätta motljusskyddet på? Det framgår inte ens vilka brännvidder just den här tulpanformen är avsedd för.

Visserligen är ett par hundra inte jättemycket, men man kan ha betydligt roligare med pengarna än att köpa ett paket skräp på Tradera.

Filter

Jag tycker det är mycket dåligt att man inte sätter värde på filter . Har man en kamera och en bra glugg och sen sätter man på ett sunket filter Det är ju det första man ska igentligen satsa på för har man en bra kamera och ett bra glugg så lägger man på ett 99 kr filter . Bättre köra utan . Köp en Hoya eller ett Kenko .

// Kaj

Jag hade nog hellre plockat ihop samma paket från dealextreme, t.ex., om jag hade varit ute efter billiga filter av nån anledning. Skickas förvisso från hongkong istället för shanghai, men det är väl inte så mycket mer än en parentes i sammanhanget...

Ellar kanske ta ett motljusskydd därifrån (oförskämt billiga och objektiv-anpassade)...

Jag tycker det är mycket dåligt att man inte sätter värde på filter . Har man en kamera och en bra glugg och sen sätter man på ett sunket filter Det är ju det första man ska igentligen satsa på för har man en bra kamera och ett bra glugg så lägger man på ett 99 kr filter . Bättre köra utan . Köp en Hoya eller ett Kenko .

// Kaj

...och söka på nämnda tillverkares namn på t.ex Ebay för bästa pris.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar