Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter till min x-t1 (Lee Sev5n) vad ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Hej! Köpte hållare och filter från Lee, deras lite mindre system som är anpassat till dessa nyare mindre systemkameror. Till den köpte jag Lee's big stopper som är 75x90.

Gillar dessa prylar kanonbra.

Det jag är ute efter nu är filter som befinner sig mellan big stopper och utan, så man kan ta porträtt ute i sommarsolen med bländare 1,4 osv (vet att x-t1 nu kan fota i 1/32000 men ändå)

Kanske filter som drar ner 5 stopp eller liknande?

Ställ in kameran så den använder elektronisk slutare. Jag hade min inställd på MS+ES, då tar den elektronisk slutare när så krävs.

Hur menar du att jag har det? Vet ju att det finns inbyggt NDfilter i x100s osv, men inte finns det väl på x-t1? Eller kom det i senaste uppdateringen?

Hm, var kanske lite otydlig där!!
Jag menar att dessa finns att köpa till ditt LEE- system i länken jag lade in till Photax.
Little Big Stopper är ju 6st steg. Funderar själv på denna skälv som nästa filter-inköp.

Hm, var kanske lite otydlig där!!
Jag menar att dessa finns att köpa till ditt LEE- system i länken jag lade in till Photax.
Little Big Stopper är ju 6st steg. Funderar själv på denna skälv som nästa filter-inköp.

aha ok! Tack! Ja då är det ju little big stiopper jag ska komplettera med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar