Annons

Filter som lyfter fram grönska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vanligt vatten brukar förstärka färgerna på saker. Fast då är det inte som filter utan det handlar om att du ska vattna föremålet som du ska fotografera.
Prova att spraya vatten på ex en krukväxt.
 
Polfilter i kombination med en strategiskt vald film, typ velvia"grönt" eller VS"grönt" osv,,, men det hade ni säkert redan tänkt på....:)/Niclas.
 
Senast ändrad:
Tack för svaren.

Polfilter, vattning samt film är saker jag skall ha i min filmlåda då.

Tack för alla tipsen om det!

När jag var inne och sökte på web butiker där man kunde köpa filter så hittade jag www.2filter.com.
Det verkar vara en prisvärd web butik men jag funderar ändå på om det inte finns prisvärda web butiker på närmare håll..?

Tacksam för ett tips om var man kan köpa filter.

Hälsar,
Christian O.
 
barret skrev:
Polariserande filter lämpar sig bra...
Polfilter kan ge gröna växter (och andra ting) djupare färg genom att reducera reflektioner men ibland blir resultatet, trots det, platt då det som kallas "specular highlights" försvinner eller dämpas för mycket. Bra att ha således men använd omdömesgillt.
 
Hoya och B+W har bra priser? Ja, så kan man väl också se det. Kollade på B+W cirkulär polfilter, kostar runt 1700:- och upp för 77mm.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.