Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

filter Hoya lr Scandinavians egna??

Produkter
(logga in för att koppla)

bengt luthman

Aktiv medlem
sitter här o fudnerar på vilket filter jag ska inhandla. har lite kor tom pengar så därför lutar de åt scandinavian photos egna cir. polfilter. kommer jag att ångra detta lr är ett, om inte fullgott men nästan, bra alternativ??

o jag är ingen grym perfektionist, så kommer det att vara en enorm skillnad på filtren??
 
Vet inte men www.netonnet.se säljer hama till ett mycket fördelaktigt pris.

Vet dock inte hur mycket sämre det är än hoya eller om det är bättre/sämre än scandinavians.
 
Jag köpte ett av Scnadinavian photos egna pol.filter för en vecka sedan. Det verkar vara tillverkat av Cokin om det hjälper dig något. Optiskt vet jag inte hur det klarar sig ännu, men enligt Scand. själva är "deras" filter lika bra som t.ex. Hoya.
 
Kan inte så mycket om filter och tillverkare men Cokin är iaf stora och jag har aldrig hört något dåligt om dem.

Kanske någon som vet mer?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.