Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Filstorlekar Dynax 7D
- Trådstartare Gagarin
- Start datum
pirken
Aktiv medlem
Längst ner på den här sidan hittar du dom ungerfärliga fil-storlekarna.
http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/slr/dynax-7d/specifications.html
http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/slr/dynax-7d/specifications.html
stäck
Aktiv medlem
Jag får för mig att de där siffrorna faktiskt är i överkant. På mitt minneskort ligger just nu 39 stora fina (JPEG, Large, Fine) bilder, och dessa har en snittstorlek på 1955kB (från 1654-2688, median 1912kB). De bilderna är kanske förhållandevis lättkomprimerade (ganska låg "detaljtäthet"), men överlag så är det sällan man ser bilder över KM:s värde. De bilder som ändå är större är det just såpass, men man får ofta bilder som är betydligt mindre. I praktiken räcker minneskortet lite längre än de själva skriver.
Om man ska vara riktigt petig får jag däremot RAW-bilderna till 8.74-8.77MB (inte 8.6 som de säger). Varför det varierar med 30kB vet jag inte. I praktiken kvittar det ju fullständigt, men jag undrar ändå vad det beror på.
För övrigt ser jag inte bildens kvalisort (X-fine, fine, standard) i Photoshop, däremot hittar jag den i Dimage Viewer (2 sekunder innan programmet kraschar och dör), så det finns ju bevisligen nånstans i bildfilen.
Om man ska vara riktigt petig får jag däremot RAW-bilderna till 8.74-8.77MB (inte 8.6 som de säger). Varför det varierar med 30kB vet jag inte. I praktiken kvittar det ju fullständigt, men jag undrar ändå vad det beror på.
För övrigt ser jag inte bildens kvalisort (X-fine, fine, standard) i Photoshop, däremot hittar jag den i Dimage Viewer (2 sekunder innan programmet kraschar och dör), så det finns ju bevisligen nånstans i bildfilen.