sunjan
Medlem
Hej!
Jag har letat efter tjänster där man kan skicka sina neg för scanning.
Den i särklass billigaste ($0.19 per neg) jag hittat är
ScanCafe.com
För alla andra tjänster varierar priserna kring $0.35-$0.75 per neg:
BritePix.com
DigmyPics.com
ScanMyPhotos.com
digitalpickle.com
slidescanning.com
digitalmemoriesonline.net
MEN: haken är att Scancafe och de flesta andra bara skeppar till adresser i USA!
Finns det något motsvarande med inlämning här i Europa? Har ni stött på någon billigare än scancafe? Erfarenheter från er som provat?
För egen del är jag intresserad av att scanna allt jag har. Det är flera tusen neg, och jag har inga ambitioner att skapa utskrifter. Om jag sedan ska använda en bild professionellt kan jag scanna om enstaka neg i efterhand. Nu är jag i första hand ute efter en bulk-tjänst som kan göra detta billigt!
/Jan
Jag har letat efter tjänster där man kan skicka sina neg för scanning.
Den i särklass billigaste ($0.19 per neg) jag hittat är
ScanCafe.com
För alla andra tjänster varierar priserna kring $0.35-$0.75 per neg:
BritePix.com
DigmyPics.com
ScanMyPhotos.com
digitalpickle.com
slidescanning.com
digitalmemoriesonline.net
MEN: haken är att Scancafe och de flesta andra bara skeppar till adresser i USA!
Finns det något motsvarande med inlämning här i Europa? Har ni stött på någon billigare än scancafe? Erfarenheter från er som provat?
För egen del är jag intresserad av att scanna allt jag har. Det är flera tusen neg, och jag har inga ambitioner att skapa utskrifter. Om jag sedan ska använda en bild professionellt kan jag scanna om enstaka neg i efterhand. Nu är jag i första hand ute efter en bulk-tjänst som kan göra detta billigt!
/Jan
Senast ändrad: