Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filma med din EOS-kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar bara fungera om kameran ær kopplad via USB till datorn, så verkar en aning bøkigt ændå ;)

Tror nog inte Canon kommer bry sig nåt vidare mer æn att de kommer irritera sig på de fåtal som kanske råkar ha sønder sina kameror då de exprimenterar med firmware... :p
 
För kameror med live-view kan jag tänka mig att det är rätt lätt att få till, men funkar det verkligen också på kameror utan live view?
 
Det kan nog vara lite svårt att få det att fungera utan live view. Om jag har fattat det rätt så sparar man videoströmmen från kameran som går via USB till datorn som man använder för att se live view på.

En lite intressantare hack är den som kör en variant av CHDK på EOS 40D. Den har inte kommit så lång att man kan ladda ner den än, men demovideos finns att titta på.
 
Verkar vara en rackare på det där den killen.
Snackas ju lite i tråden om att fixa micro adjustment också. Det vore intressant.
 
Killen har hållit på med det hur länge som helst och har tagit en paus. Microjusteringen kan vi nog glömma den med. Vill man ändra kamerans fokusering finns det precis bredvid spegeln som det länkas till inne på sidan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.