benjamineidem
Avslutat medlemskap
Laddade ner Neo scene och konverterade mitt material men det hjälpte inte, lika hackigt med både hög, medium & låg kvalitet. Testade med Imovie där det fungerade bättre men ändå alldeles för hackigt. Efter konverteringen så hackar även klippet i Quicktime player vilket inte original klippet gör.
Upptäckte även att min nya HDV Videokamera hackar lika mycket i premiere men inte i Imovie medans mitt vanliga DV material fungerar i både Premiere och Imovie.
Beställde mer RAM minne men det gick endast in 1 GB mer så jag är tveksam om detta kommer att göra någon skillnad.
Har suttit i flera timmar och letat info på nätet men inte kommit längre. Kan det vara någon inställning i Premiere som är fel? Jag vet inte riktigt om jag använder rätt preset till mitt material.
Finns det någon som har samma dator som jag som lyckats redigera utan problem? Bara undrar om jag skall ge upp eller fortsätta söka? Om inte... vilken bärbar Mac har den prestanda som jag behöver?
Testa final cut pro... är ganska säker på att det kommer att funka att redigera orginalfilerna direkt där... Blev lite nyfiken, så jag ska testa själv imorgon på min dator efter jobbet... Har en mac book pro intel core duo 2,16 ghz med 2 gb ram... Jag återkommer imorgon.
(jag tror inte att extra ramminne kommer göra någon skillnad, men det kan vara bra att ha ändå.)