Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filma med Canon 1Ds Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

eek

Aktiv medlem
Hej

undrar om det skulle vara teoretiskt och praktiskt möjligt att filma med 1Ds mark III ?

om tex canon skulle släppa en ny firmware, vilket jag nu inte tror skulle ske.

/ Erik

Om kameran har live-view så borde det "bara" handla om att spara videoströmmen till minneskortet.
Vilket inte borde vara helt omöjligt att göra genom ändringar i mjukvaran.

Hej

undrar om det skulle vara teoretiskt och praktiskt möjligt att filma med 1Ds mark III ?

om tex canon skulle släppa en ny firmware, vilket jag nu inte tror skulle ske.

/ Erik

Varför ens undra när man vet att Canon aldrig skulle få för sig att fixa det när IV finns. Precis som att 40D helt plötsligt skulle kunna få filma.
De tjänar ju pengar på att låta dig köpa en ny kamera istället.

/Stefan

Varför ens undra när man vet att Canon aldrig skulle få för sig att fixa det när IV finns. Precis som att 40D helt plötsligt skulle kunna få filma.
De tjänar ju pengar på att låta dig köpa en ny kamera istället.

/Stefan

det va mer på det hypotetiska slaget som jag undra, ifall det va rent teoretiskt & praktiskt möjligt..
och som sagt tror jag inte canon kommer släppa nått för precis som du säger för att det finns nya kameror med filmning, trodligtvis kommer 1Ds Mark IV ha filmning också..

såfall vore det om nån släppte en egen firmware..

/Erik

40D hackades så att det gick att filma med den. Dock var det väl så kasst att upphovsmannen aldrig publicerade hacket. Tror det hade att göra med att sensorn stängde av sig p.g.a. överhettning.

Som sagts ovan går det säkert, men det finns ju ingen mic eller ingång för mic, så ljudet måste ju spelas in via annan utrustning.
/L

40D hackades så att det gick att filma med den. Dock var det väl så kasst att upphovsmannen aldrig publicerade hacket. Tror det hade att göra med att sensorn stängde av sig p.g.a. överhettning.

just det, hade helt glömt bort..
bra, för då har jag ju ett svar på min förundran också..

Fast 1D:eek:rna har ju faktiskt en mikrofon på baksidan som kan användas för att spela in ljud-kommentarer till biderna. =)

/Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar