Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Film till gamla Polaroidkameror?
- Trådstartare KinaO
- Start datum
FlyerOne
Aktiv medlem
Som sagt, det finns film till VISSA Polaroidkameror. Fujifilm tillverkar en färgfilm som passar till några. The Impossible Projekt köpte för några år sedan den överblivna filmproduktionsutrustningen från det konkade Polaroid, och verkar ha fått det hela att fungera nu. De gör såväl färg som svartvit film till de olika Polaroid SX-70-modellerna (började tillverkas 1972) och dito till kameror som använder 600-film, samt till Polaroid Spectra (började tillverkas 1986). Likaså svartvitt till 8x10" (18x24 cm), ifall det är något sådant du har fått tag i.
Själv har jag en Polaroid Impulse Portrait (lyxvarianten av en billig kamera), samt ett par stycken Polaroid SX-70 (Lands mästerverk). De senare ligger följaktligen på den motsatta delen av kvalitets- och prisskalan - hopfällbara enögda spegelreflex-Polaroidkameror... Ifall det skulle vara så att du inte har fått tag i någon Polaroidkamera ännu, så borde jag gallra lite - har alldeles för många kameror... Och till de jag har finns således film.
Själv har jag en Polaroid Impulse Portrait (lyxvarianten av en billig kamera), samt ett par stycken Polaroid SX-70 (Lands mästerverk). De senare ligger följaktligen på den motsatta delen av kvalitets- och prisskalan - hopfällbara enögda spegelreflex-Polaroidkameror... Ifall det skulle vara så att du inte har fått tag i någon Polaroidkamera ännu, så borde jag gallra lite - har alldeles för många kameror... Och till de jag har finns således film.
FlyerOne
Aktiv medlem
Ja, det finns för såväl färg som svartvitt från "The Impossible Project", som jag nämnt ovan. Dock har jag tidigare sett uppgifter om den svartvita filmen från någon om att den skulle ha lite för låg känslighet, och från några andra om att den skulle ha för hög. Det var speciellt i början klagomål på tillverkningsvariationer i deras produkter.
Mellanslag
Aktiv medlem
I sverige finns det mängder med olika filmer för polaroidkameror hos brunos bildverkstad. Där finns både från fuji och IP. Bra priser och löjligt snabb leverans!