Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Film till Canon EOS 600

Produkter
(logga in för att koppla)

Miowen

Ny medlem
Hejsan!

Jag har skaffat mig en Canon EOS 600 för att jag vill testa på hur det är med analogt igen.
Jag har inte fotograferat med en analog kamera sen jag var liten, började direkt med digital när hobbyn gick igång. Därför vänder jag mig till er!

Jag har försökt att luska ut på nätet vad för film man ska ha till den? Jag är ute efter svart/vitt som är hyfsat bra. Har kikat på scandinavianphotos hemsida men jag blir inte klok på alla beteckningar förutom det som står för ISO.

mvh / Sabina

Hej!
Du ska köpa vanlig småbildsfilm till denna kamera. Beteckningen/formatet du ska titta efter är "135". På Scandinavian Photo kan det t.ex. stå 135-36, vilket betyder att rullen har 36 bilder.

Kodak Tri-X (eler TX som den numera heter) är en svartvit film som många gillar.

Någon annan kanske kan tipsa om billigare ställen att köpa film på. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar