Oquist
Avslutat medlemskap
En del kameror kan ta flera bilder per sekund så sekundupplösning räcker inte för att få till unika namn.
Problemet kan väl iofs bara uppstå om du använder två kameror samtidigt.
Ja, så är det, min kamera tar 8 bilder/sekund.
Mitt mitt minne sträcker sig från ett par veckar sedan - någon månad - och årstid. Ju längre tiden går så desto större spann blir det för tidsperioden. Att jag då någon gång ibland har några bilder tagen inom samma sekund spelar inte sådan stor roll eftersom när jag letar efter bilden så är det just hur bilden som avgör, filnamnet är "vägledande". (Sen är det ju nyckelord och sådant i LR också.)
Det händer att det blir några filer som automatiskt får tillägget -1 -2 o.s.v. det händer inte så ofta men importen i LR fixar detta så att namnet blir unikt i den ordningen som det importerades och den styrs ju också utav filnumrering som kameran gör. Så bilden med tillägget -1 är tagen före den med tillägget -5. Sparar inte alla bilder jag tagit efter exporten. Det händer om jag tagit för HDR eller så, motivet är ju också påfallande lika.
En kamera, men jag vet inte hur LR gör med ev. tillägg om det kommer en till serie från en annan kamera om man då knäppt kort samtidigt med båda kamerorna.
Men, ja, det är ju vad som funkar för mig.