Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

felleverans av zebramedia ( nu blir jag galen )

Produkter
(logga in för att koppla)

callekula

Aktiv medlem
felleverans från zebramedia ( nu blir jag galen )

Så här ser historien ut:

beställde mitt batterigrepp (bg-e3) + ett tillhörande batteri(nb-2lh, pirat)

Jag visste sen tidigare att batterigreppet varit svårt att hitta och slut på de flesta ställen. Så för att vara på säkra sidan ringde jag zebramedia för att få en aktuell lagerstatus.
Det fanns då 2st exemplat kvar så jag skickade genast iväg en beställning.

Efter att ha tittat på följesedeln vid ankomst(idag måndag) så ser allt bra ut.. men när jag packar upp paketet är självklart båda artiklarna fel.

Greppet är av namnet bg-e1 vilket passar till eos 20 och inte till 350d som jag har.

Batteriet är av namnet nb-2l altså inte nb-2lh som jag beställt.

Detta gör mig galen såklart

Men som grädde på moset har zebramedia semester stängt i en månad från och med i fredags, känns ju skönt.

Vad ska jag göra? Blir nog aldrig till att beställa därifrån någon mer gång.. finns det någon privatperson man kan prata med i detta fall?

Tacksam för svar

/calle larsson
 
Jag tycker också att det är tråkigt. Själv har jag gjort flera beställningar hos Anders på Zebra Media och han har alltid ordnat fram varorna till ett mycket fördelaktigt pris. Dessutom har han skaffat fram varor, som han normalt inte har haft i sitt sortiment. Jag har bara positiva erfarenheter av Anders.
 
ville bara säga att allt löst sig

ringde till anders, ska skicka tillbaka greppet.

Hittade även ett grepp på dustin, så nu har jag det imorn...

tack för mig

lås tråd

/calle
 
Angående batteriet så är det nog det batteri som dem säger sig heta nb-2lh fast det heter nb-2l.
Jag vart förvånad när jag fick mina också, på kvittot stod det nb-2lh men paketen sa nb-2l.
Men tittar man på uppgifterna på batteriet så motsvarar det nb-2lh som dem anonserat. Lite dåligt bara att dem inte anger innan att det man egentligen beställer heter nb-2l och inte nb-2lh.
 
Zebramedia är billiga när det gäller batterier

jag har beställt från dom 2 gånger och har haft problem 2 gånger
men dom är snabba o fixa problemet så jag ska iaf inte sluta handla från dom

engång beställde jag 4st batterier men fick bara 3
men efter 2dagar hade jag den fjärde

en annan gång märkte jag att batteriet inte var platt o fin längre
den hade bula i mitten
jag skicka in den o efter 2dagar hade jag ett nytt batteri
 
Zebramedia är en av de butiker jag håller högst av alla. För några månader sedan ringde jag för att kolla om de hade en 20D i lager, var ganska bråttom att få den, visst hade de det och jag fick den till ett MYCKET bra pris. Den skickades samma dag och jag fick den dagen efter. Personen i telefonen var mycket trevlig och tillmötasgående.

Skönt att det löste sig för dig!
 
Mycket bra service

Även jag har handlat ett flertal saker där. Servicen som deras Anders har gett mig har varit mycket god. Leveranserna har gått så man haft grejerna redan nästa dag. Och problem med några saker som var trasiga löstes mycket smidigt så jag är jättenöjd.Jag köpte också batteriet som var felmärkt NB-2L men som påpekats ovan så är kapaciteten enligt märkningen 900 mAh. Men det kostade ju bara 150kr och hittils har det fungerat ok.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.