callekula
Aktiv medlem
felleverans från zebramedia ( nu blir jag galen )
Så här ser historien ut:
beställde mitt batterigrepp (bg-e3) + ett tillhörande batteri(nb-2lh, pirat)
Jag visste sen tidigare att batterigreppet varit svårt att hitta och slut på de flesta ställen. Så för att vara på säkra sidan ringde jag zebramedia för att få en aktuell lagerstatus.
Det fanns då 2st exemplat kvar så jag skickade genast iväg en beställning.
Efter att ha tittat på följesedeln vid ankomst(idag måndag) så ser allt bra ut.. men när jag packar upp paketet är självklart båda artiklarna fel.
Greppet är av namnet bg-e1 vilket passar till eos 20 och inte till 350d som jag har.
Batteriet är av namnet nb-2l altså inte nb-2lh som jag beställt.
Detta gör mig galen såklart
Men som grädde på moset har zebramedia semester stängt i en månad från och med i fredags, känns ju skönt.
Vad ska jag göra? Blir nog aldrig till att beställa därifrån någon mer gång.. finns det någon privatperson man kan prata med i detta fall?
Tacksam för svar
/calle larsson
Så här ser historien ut:
beställde mitt batterigrepp (bg-e3) + ett tillhörande batteri(nb-2lh, pirat)
Jag visste sen tidigare att batterigreppet varit svårt att hitta och slut på de flesta ställen. Så för att vara på säkra sidan ringde jag zebramedia för att få en aktuell lagerstatus.
Det fanns då 2st exemplat kvar så jag skickade genast iväg en beställning.
Efter att ha tittat på följesedeln vid ankomst(idag måndag) så ser allt bra ut.. men när jag packar upp paketet är självklart båda artiklarna fel.
Greppet är av namnet bg-e1 vilket passar till eos 20 och inte till 350d som jag har.
Batteriet är av namnet nb-2l altså inte nb-2lh som jag beställt.
Detta gör mig galen såklart
Men som grädde på moset har zebramedia semester stängt i en månad från och med i fredags, känns ju skönt.
Vad ska jag göra? Blir nog aldrig till att beställa därifrån någon mer gång.. finns det någon privatperson man kan prata med i detta fall?
Tacksam för svar
/calle larsson