Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel vid framkallningen eller? Bild

Produkter
(logga in för att koppla)

trax

Aktiv medlem
Precis börjat framkalla S/V film själv och det känns riktigt bra.
Nu har jag framkallat min andra 120 rulle och när jag skannar in första bilden så ser svärtan konstig ut. De andra 2 som jag hunnit skanna in är det inte så. Har det något med framkallningen av filmen att göra, att man missat med tid, mängd eller dylikt? Har provat skanna om det men samma resultat. Inzoomat bild. http://i218.photobucket.com/albums/cc267/Shoe001/Svart.jpg?t=1385486290
 
Det där såg ju onekligen konstigt ut men jag tror inte att det är något problem med framkallningen, snarare skulle jag säga att det är något med dina inställningar i skanner programmet som spökar.

Vad har du för skanner och vilken mjukvara använder du?
 
Epson V600 med medföljande program. Har skannat i snart ett år med den och inte sett detta fenomen.
 
Det är skannern! Det hände samma sak med första bilden i nästa negativstrip men när jag vände på negativet och la det åt andra hållet och skannade om så såg det bra ut. Märkligt?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.