Annons

Fel på Canonkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej kom igen nu Ola. Detta är är inte orsakat av solen. Snraare ett stort och rejält vertygSamt jag måse fråga igen. Vem gjorde en här bedömningen. Canon RCC eller någon annan?

Om kanten är i plast så varför inte? Jag har sett slutare med värre skador än så här och optiskt är det exakt samma avstånd.

Bilderna har för dålig upplösning...vi kanske kan be om större?

((
Intressant det här, har den varit ute isolen (haha)

Det är i alla fall ingen flash.
))

Edit: Kollade på TS bilder igen, området runt skadan är böjt. Om det är plast skulle hetta göra precis så med kanten.

Kameran är köpt på Elgiganten och om jag förstår saken rätt så har de skickat den till en auktoriserad verkstad där de har gjort bedömningen. Jag har bett om att få se en rapport på bedömningen, men har bara fått dessa bilder. Tyvärr kan jag inte göra något åt upplösningen.

Mvh

Om kanten är i plast så varför inte? Jag har sett slutare med värre skador än så här och optiskt är det exakt samma avstånd.
Jag förstår inte hur du menar att solen (?!) skulle kunna ha gjort en skada på mattskivans infästning. Möjligen om någon hade tagit av objektivet och bränt med ett förstoringsglas ...

Senast ändrad:
Kan det vara så att kameran var INTE ny när du köpte den på EG? Någon har kanske returnerat den, EG har packat den snyggt, nollställt mjukvaran och sålt som ny ?

Jag förstår inte hur du menar att solen (?!) skulle kunna ha gjort en skada på mattskivans infästning. Möjligen om någon hade tagit av objektivet och bränt med ett förstoringsglas ...

Det finns bättre grejer än förstoringsglas. Nämligen ett objektiv som är byggt för att fokusera på mattskivan.

Hej Jan!

Nja det tror jag inte, köpte via nätet och allt fungerade bra tills detta hände helt plötsligt när jag fotade. Felet kom ju plötsligt eller hur jag ska säga. Hade inte märkt något innan, jag blev uppmärksam på det under fotograferandet. Om den varit defekt innan hade jag märkt det. Ska sägas igen att på bilderna syns inget konstigt, men jag reagerade såklart när jag såg detta i sökaren.

Hur plötsligt? Om kameran låg eller bars så illa att solen kunde bränna den kant man ser på din första bild så går det bra ihop med att du upptäckte det under fotograferingen, men inte om det hände sekundsnabbt eller medan du tittade i sökaren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar