Annons

Fel med Sigma USB dock och Sigma 17-70mm DC MACRO HSM

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, jag har ett problem med mitt Sigma 17-70mm DC Macro HSM objektiv kopplat till min Canon Eos 760D. När jag slår på displayen på kameran så stänger objektivet av helt, jag måste koppla loss det och fästa det igen för att det ska vakna till liv. Fotar jag utan displayen så fungerar det bra.

Jag läste om detta och behöver tydligen ladda hem en firmware update till objektivet. Så jag köpte en Sigma USB docka (Canon) för detta ändamål.

https://www.komplett.se/product/829...gclid=CPX8qb6ggswCFanOcgodwbMNQQ&gclsrc=aw.ds

Det går att skruva i objektivet och jag har installerat deras kalibreringsprogram men när jag kopplar in USB dockan säger den bara att objektivet jag har inte stöds av Sigma Optmization Pro som är namnet på programet.

Enligt vad jag kan läsa mig till ska det objektivet stödas av det programet och av USB dockan... så jag fattar inte vad som är fel riktigt.

Det ska också finnas en docka för "Sigma" mounts, är det en sån jag ska ha eftersom jag har ett sigma objektiv? Men mitt objektiv är ju för en Canon kamera så jag antog att jag skulle ha dockan med ett canon mount?

Jag är förvirrad, när man köpt ett dyrt objektiv vill man ju gärna kunna använda displayen på kameran med det.

Någon som varit med om detta eller har några tips på vad jag kan göra?
 
Du kan bara använda dockan till Sigmas nyare Conteporary, Art och Sport.

enligt vad du har skrivit har du inget C objektiv.

(om du har det ska det funka)
 
Oh...vad störigt... :( Ja det lär ju vara det som är felet. Köpte objektivet rätt nyligen så trodde det var senaste modellen.

Tack för svar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.