Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel med mitt sigma 70-300

Produkter
(logga in för att koppla)

sjuttiosju

Ny medlem
Jag har ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till Nikon (HSM)
la märket till idag att den hade lite svårt att Autofokusera, vilket den aldrig haft tidigare.
Så jag tänkte att jag kanske råkat gjort något med inställningarna på Autofokus osv.
Så jag återställde alla i kamera men hade fortfarande samma problem.
Medan jag satt där och klurade råkade jag vrida på, vad ska man kalla den, knappen man ställer in M, A, S, P osv på. samtidigt som jag vred på bländarscrollen(vad den nu kallas)
Det slutade iaf med att nu står bländaren och blinkar på F- -
AF är helt död. Går till och med inte ens att trycka på några inställningar som har med AF att göra.
Kollade upp i manualen om vad F- - stog för. Och det var tydligen att man inte har något objektiv monterat på kameran.
Testade med andra objektiv och då funkar allt som det ska.
Så jag antar att det är något med objektivet som är fel.
Men vad kan ha hänt?
Det skummaste är att jag bara haft kameran still och helt plötsligt sluta det funka.
Tänkte ringa support på måndag men tänkte ta en chans här på forumet ifall det är någon som vet om det bara är någon inställnings som busar med mig.

Tacksam för svar.
 
Testa vrida av och på objektivet några gånger. Fungerar de så jippi. Annars kan du testa rengöra kontakterna både på kameran och objektivet. Fungerar inte det så är det ajaj
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.