Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel med digitalafilter?

Produkter
(logga in för att koppla)

stylefish

Aktiv medlem
Hej!

Det är en sak jag länge undrat över...

Nämligen så att jag köpte en Olympus C-2100uz för ett tag sen och efter ett stort antal knäppta bilder så undrar jag hurvida det är rätt att lägga digitalafilter på dom i adobe photoshop.

Ibland så kan man juh få en bild där man verkligen vill lyfta fram personen på ett extremt sätt och tillex ändra lite på färgerna för att få det hela att se "extremt" ut.

Så att man får en liten extra upplevelse för ögat och verkligen förblir koncentrerad på bilden i sig.

Är det fel att tillex. ändra kontrast och ljusstyrka på bilderna?

Är tacksam för svar med tips.

Det pågår ett gäng diskussioner på temat manipulation, där hittar du nog mycket uppfattningar.

Den här är väl den största

Annars tvivlar jag inte på att det finns ett gäng som inte tappat musten att fortsätta debatten, det verkar vara ett angeläget ämne för många.

Enligt min mening finns det inget fel alls i att göra så!

Skriv bara under bildbeskrivningen om du gjort några ändringar, tycker även att man ska ange om man använt olika typer av analoga filter i bildbeskrivningen.

beskärning, kontrast och ljusstyrka tycker jag inte ens man behöver ange, jag utgår ifrån att alla förväntar sig att detta är gjort. ;)

mvh
/Kim

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar