Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Feedback på ny hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

norfolk

Aktiv medlem
Tar tacksamt emot all form av feedback på min nya hemsida.

Jag och min vän som i samarbete har spånat och jobbat ihop en site som vi tänkte skulle fungera som en digital portfolio för mina bilder.
Huvudtanken med siten är att bilderna skall få tala så mycket som möjligt. Därav den rena designen och avsaknaden av färger.

Så slå mig hårt med både bra och dåligt.

www.maphoto.se

Snyggt - och många fina bilder!

Took me more than two decades before I looked into my first camera finder.

Nu är jag ingen expert på engelska men heter det verkligen "camera finder"?

För mig låter det som en sak som hittar kameror.

"viewfinder" är väl mer korrekt, eller?

Edit: Googlade lite och det kanske kan heta bara finder??

Riktigt snajdigt. Rent, cleant och bilderna i fokus. Hos mig laddar sidan dock lite långsamt när jag klickar på en länk eller foto. Felet kan ju lika gärna vara på min sida som din, men jag tänkte nämna det i alla fall om det är nån annan som upplever samma sak.

/Jerry
www.jerryeriksson.se

"viewfinder" är väl mer korrekt, eller?

Edit: Googlade lite och det kanske kan heta bara finder??

Googlade detta en del när jag sökte bilder för ideér till loggan. Blev aldrig helt klok själv på ad som är rätt. Kanske är mer passand med viewfinder.

Riktigt snajdigt. Rent, cleant och bilderna i fokus. Hos mig laddar sidan dock lite långsamt när jag klickar på en länk eller foto. Felet kan ju lika gärna vara på min sida som din, men jag tänkte nämna det i alla fall om det är nån annan som upplever samma sak.

Laddade rätt segt för mig med under tiden vi hade den liggandes på en sidodomän för tester. Kanske är lite så fortfarande. Skall kika på det.

Nu blev man avis och ha en ny sida.10 av 5 poäng,snyggt./lennart

Måste säga att det är riktigt roligt att få en sån sjysst sida gjord åt en. Haft tur med folk som hjälpt till. Hade aldrig haft kunskap eller budget för att kunna göra detta själv, eller genom en ordentlig byrå. Så min vänliga vän som gjort den har fått ett mycket stort tack för hjälpen.

Snyggt, bra bilder och inte överarbetat :)
Inte långsam för mig i alla fall

Roligt att höra.

Stilren!

Bra hemsida, enkel navigering och snyggt upplägg vilket är bra för att visa upp bilder. Många fotografer har helt katastrofala hemsidor, men jättesnygga bilder. Det är tråkigt då hemsidan förstör mer än gynnar.

Det enda jag kan haka upp mig på är att man måste flytta musen för att klicka vidare mellan "höjdarna och breddarna". Alltså att man kan hålla musen på samma ställe för att klicka vidare, oavsett om det är en stående bild eller en liggande. Men jag är en oerhört känslig surfare också och kan snabbt ge upp en hemsida om något tar för lång tid eller är störande... så du kanske inte ska lyssna allt för mycket på mitt dåliga tålamod. :)

Är mallen köpt via t.ex wordpress eller är den specialdesignad?

Måste också göra om min hemsida, den är sjukt inaktuell och ligger på en server jag inte ens kommer åt.... Hm.

Bra, snygg och enkel. Men varför engelska? Kanske jobbar mest du utomlands, eller siktar på det? Om inte tycker jag att svenska passar bättre.

Mors, ruggigt fin sida och många riktigt bra bilder.
Laddar fint och är överskådligt.
Landskapsbilderna är rugigt fina.
Jag brukar bläddra förbi den sektionen i vanliga fall men dessa gick jag igenom.
Bra jobbat.

// Mats W

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar