Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Feedback på min nya site!

Produkter
(logga in för att koppla)

Krippa

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte testköra min nya site www.kristofersamuelsson.se på ER just för att så många av er därute kan detta och kan ge god och relevant respons. Tyck till gärna, sida är uppe men inte officiell än!

Sidan kommer bli "ca 1/2" så tung inom några dagar nu är bilderna väldigt tunga!

som sagt, www.kristofersamuelsson.se

Tack för hjälpen
MVH/Kristofer

Fint tycker jag! Den flyter ju på hyfsat bra redan nu, inga direkta väntetider. Dock en sak, texten till höger syns dåligt, både på start och info sidan. Tycker du ska göra så bilden syns mindre där och texten kommer fram, det är jobbigt när man måste koncentrera sig för att kunna se vad dom står. Annars riktigt fint :)

Kanonfin sida men precis som Johan säger så ser man knappt vad det står. Det är riktigt jobbigt att läsa texten till höger.

När jag njutit av alla bilderna som jag tycker är högklassiga tar jag mig friheten att komma med synpunkter på form och text och hoppas du inte tar illa upp.

Hemsidan. Håller med om att texten är svårläst. Förslag: Låt inte bilden fortsätta ut i plattan (ev beskär i vänster kant mellan första och andra fönstret eller dyl. för att få med bästa utsnitt av bilden). Ljusare raster bakom texten. Låt texten börja under rubrikerna (nu är det större radmell på första raden samt fula raddelningar). Ev. något mindre grad på versala rubrikerna. Texten med mager och större grad (ev. neg text som i ”INFO”). Snygga till högerkanten med rytmiska raddelningar.

Returshörer = Retuschörer (stavfel). Sisodär = Sisådär (stavfel om det inte är en lustighet).
13-15 juni = 13–15 juni (långt streck). ”Galleri AG925” och ”Konstnärer & Drivkraft” gärna med kursiv.

INFO-sidan. Samma princip som hemsidan med rubriker fristående (texten ser onödigt stor ut här – däremot funkar den negativa texten bra, kanske även i mindre grad).

Annars huvudsakligen mycket positivt intryck av helheten.

Hej Du!

Härligt - kan man hyra dig nästa gång :)
Stort tack, sidan är uppe men bara Ni har kikat på den, ska korra igenom och rätta till ev stavfel och läsbarhet.

Tack igen
/Kristofer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar