Annons

Feedback - Fotohemsida

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, Michael! Har nu tittat några gånger på din sida och ville vänta med att skriva något tills jag sett den "några dagar".

På det stora hela gillar jag den mycket. Den är överskådlig, lättnavigerad och snygg. Speciellt de svartvita panoramabilderna mot den svarta bakgrunden....ah, så snyggt!

Pop-up-fönstret har det talats om här (har inte läst hela tråden dock) och något sådant ser jag till all lycka inte med servicepack 2 i XP. Pop-up är av ondo. Inte heller öppnas något nytt fönster när jag klickar på startsidan. Bra så.
Lagom lång infotext, mycket längre orkar man inte läsa.

Mindre förtjust är jag i:
*Sidscroll. Men det är en grej som jag är mindre anti nu än första gången jag såg sidan. Kanske är det något man kan vänja sig vid? Å andra sidan är första intrycket viktigt på en hemsida.

*Bilder av olika storlek tillsammans bredvid varandra. Tycker det är snyggt när bilder som presenteras tillsammans har samma format. Liggande/stående bilder vill jag inte heller blanda.

*Räkneverket för antal besökare. Tycker det ser proffsigare ut att vara utan. Det är lite "november 1997" över dessa räknare.

Det var mina tankar. Tack för titten och tack för att du bad mig titta. Och så vill jag önska dig lycka till både med sidan och med det du hoppas få ut av den!
 
Sidoscroll tycker jag inte är kul, det bryter mitt normala användargränsnitt och jag kan varken använda PgUp/PgDown på tangentbordet eller scrollhjulet på mitt pekdon.

Jag tykcer också att du borde valiedra din kod, efetsrom man bara kan skirva så här slvarigt för mäninksor som ju är intelliegnta, datroer är alledlens för dumma för att kunna beirgpa dåilgt skivren infromaiton. Enda anlendnigen till att din sida ändå funegrar beror på att dina fel råkar vara sådana som prorgammerarna av klinetrpogrammen råkat tänka på och impelmetnerat i dess felhnatering. Detta gäller även dina CSS-regler.
 
Klart bättre än snittet. Enkelt och snyggt. Får en bra översikt av innehållet.

Sidhuvudet hoppar mellan de olika sidorna. Använd en mall för sidorna så slipper du hålla koll på huvud och fot.

Jag tycker att kontakt och prisinformation trycks ner i botten på ett osnyggt sätt.
 
Hej snygg sida å snygga foton!!

Det som jag tycker du måste åtgärda är sidscrollen!!! Den funkar inte!! Den tar all fokus från bilderna till en störig navigeringsfunktion.. Tumbnails är att föreda.. inte så svårt å lösa för dej..

En sak till som måste bort enligt mej är besöksräknaren... det ligger inte i tiden att ha med en sådan... vill du veta hur många besökare du har så finns den funktionen säkert hos ditt webbhotell.

Annars var det mång mkt bra bilder!
 
Uppdateringar & justeringar....

Nu har ytterligare uppdateringar och justeringar gjorts på min hemsida.
Ta gärna en stund och se om hemsidan blivit bättre efter era rekommendationer.
Tack så jättemycket för all hjälp och sidan kommer vidareutvecklas, så den blir så lättorienterad och intressant som möjligt.

Mvh,
Michael Jönsson

http://www.vega-ent.se
 
det har blivit mycket bättre, dock ser den lite tom ut på album-sidan, men inte så mycket att göra åt kanske.

fler förbättringar:
1. Bli av med frames, frames är 90-tal.
2. Varför så mycket JS? strippa bort allt onödigt JS så kommer sidan bli mycket snabbare, jag stängde av JS och bläddrade runt lite och kan inte säga att jag märkte någon skillnad.
 
Jag må vara oproffsig men nu liknar din hemsida många andra sidor, förut var den lite udda stod ut lite liksom. Jag tyckte din andra sida var väldigt snygg/tuff trots sidoskrollen så presenterades bilderna jävligt snyggt.

/ Janne
 
Riktigt bra navigering!

Har bara en liten sak att invända. Efter att ha klickat på din "splash screen" heter de tre olika albumen "Färg", "Svart/Vitt", "Porträtt" men går man in i någon av dessa heter albumen plötsligt "PORTFOLIO 1", "PORTFOLIO 2", "PORTFOLIO 3".

Jag trodde därmed att det fanns 3 olika portfolior inom "Färg" som jag klickade på först. Men så är det ju inte.

Det är kanske en petitess men sidan är helt enkelt inte konsekvent och det är lätt att bli lurad.

God fortsättning!
 
Jag irriterade mig på att tumnaglarna bara visar ett utsnitt av bilderna inte miniatyrer på hela bilden.
Fört trodde jag att du lagt ut bilder på en massa ögon.
jag håller med tidigare inlägg att du bytt namn till portfolio 1,2 och 3. Också förvirrande
Annars snyggt och prydligt.
 
En liten detalj bara,

Jag tycker att om du har en sida som heter priser & beställning så bör du också ange priser i någon form, kanske prisexempel. Som spekulant på en bild vill man veta vad det skulle kosta att ha den hemma på väggen utan att aktivt behöva fråga först. Stor risk att man inte orkar bry sig då utan bara glider vidare i cyberrymden
 
Tjena Mikael.

Tycker sidan ser mycket bra ut..personligen skulle jag nog flytta upp menyerna information,priser mm(dom som ligger i nere i högerhörnet) så dom ligger i samma höjd som dom andra menyerna,dock med ett brett mellanrum mellan dom två olika menygrupperna...jag får känslan av att dom är lätta att missa när dom ligger så som dom gör nu + att det blir lättare att hitta då man slipper leta runt lika mycket med blicken.Hoppas du förstår vad jag menar.Information menyn skulle jag döpa om till "om mig"...annars en proffsig och snygg sida.

Ha det gott/Mvh Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.