Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Favoriter i "En dag i Sverige"?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser på din profil Johan att du är uppvuxen i Kiruna men bor i Lund, då vet du ju hur mångfasseterat norrland (& Sverige) är. När jag flyttade ner till Bohuslän så blev jag till en början irriterad över begreppet norrland & norrländska dialekter som så många tyckte var ett enda begrepp.

Norrländska låter bara på ett sätt mm...

När jag berättade att det är 95 mil upp till min hemstad Ö-vik så höjde faktiskt många på ögonbrynen, när man sedan sa att det därifrån är 90 mil upp till riksgränsen så blev dom tysta.

Jag tycker själv att skillnaden i upplevelser, människor & tankesätt mellan övik & Kiruna är mycket stort. Har nämligen varit mycket uppe i Norrbotten när jag var yngre. Skillnaden mellan Kiruna & Skåne får du berätta om, det konstiga är dock att när man flyttar så upptäcker man vad som sammanflätar oss i det här landet också...

Sverige är stort men med få människor, tror att det är svårt att skildra i en sådan här bok. Det måste ju vara mycket enklare i ett mindre land som är tätbefolkat.

Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar